آلمانیو روش های فراگیری زبان - آلمانیو

چگونه زبان دیگری را به بهترین روش یاد بگیریم

یکی از اصلی ترین دغدغه های امروزه ی همه ی افراد یاد گرفتن و توانایی صحبت کردن به یکی از زبان های پرکاربرد در جهان مانند انگلیسی، المانی، فرانسوی، ترکی استانبولی و … می باشد.

اما چرا بسیاری از ما در زمینه ی یادگیری زبان، حال می خواهد آن زبان ترکی استانبولی باشد یا انگلیسی یا هر زبان دیگری به سختی افتاده و آن را امری ناشدنی و بسیار دشوار تلقی میکنیم.

در این مقاله میخواهیم به بررسی این موضوع و نحوه ی صحیح مطالعه ی زبان بپردازیم.

داشتن هدف

داشتن هدف و مشخص کردن یک بازه ی زمانی برای یادگیری زبان یکی از نکات حیاتی می باشد.

به عنوان مثال بسیاری از افرادی که به منظور مهاجرت و یا ادامه ی تحصیل و یا حتی برای ورود یه یک شغل جدید نیازمند دانستن یک زبان هستند بدلیل مشخص شدن هدف و قرار گرفتن در یک ماراتن زمانی میتوانند در امر یادگیری زبان موفق باشند.

اما باید بدانیم که دانستن هر زبانی در های جدیدی به ذهن انسان باز کرده و سبب تغییر شیوه ی زندگی افراد میشود ، پس برای یادگیری یک زبان همیشه نباید دلایلی مانند مهاجرت در میان باشد.

مشخص کردن یک بازه ی زمانی

حال منظور از داشتن بازه ی زمانی مشخص برای یادگیری یک زبان چیست؟

قطعا خودتان و اطرافیانتان این موضوع را دیده و یا تجربه کرده اید که فردی سال ها به اموزشگاه زبان رفته و کتاب های متفاوتی را پشت سر گذاشته اما هنوز به شکل باید و شاید آن زبان را بلد نیست و یا گاهی اصلا چیزی بلد نیست. این موضوع تاییدی بر داشتن بازه ی زمانی مشخص است.

سطح بندی ای بین المللی به شکل ( A1-A2-B1-B2-C1-C2 ) وجود دارد که طبق استاندارد بین المللی در صورت شرکت در کلاس فشرده ( هفته ای ۵ روز ، روزی ۴ ساعت ) زبان آموزان طی یکسال از سطح A1 به C1 خواهند رسید.

پس بر همین اساس نیز توصیه میشود در صورت داشتن پیش زمینه در یک زبان ابتدا تعیین سطح انجام داده و از مسئول محترم،  سطح خود را بر اساس این سطح بندی بخواهید، سپس بعنوان مثال :

اگر در سطح A2 قرار دارید برای خود برنامه ای مشخص کنید که بعد از ۳ ، ۴ ویا ۵ ماه مطالعه  به موسسات مختلف رفته و در ازمون های تعیین سطح انها که به صورت رایگان برگزار میشوند شرکت کنید  و این بار نسبت به چند ماه پیش شاهد پیشرفت خود باشید و بتوانید در سطح B2 قرار بگیرید .

چگونگی مطالعه

اما این مطالعات ذکر شده به چه شکلی باید باشد؟

متاسفانه همه ی ما بر این باوریم که دانستن گرامر امری بیهوده و اضافی بوده و برای حرف زدن گرامر به کار نمی آید در صورتی که گرامر هر زبانی مانند استخوان بندی آن زبان بوده و کلمات افعال و غیره نقش گوشت و عضلات را بازی می کنند.

افراد میبایست از طریق منابع مناسب یادگیری گرامر هر زبانی گرامر را شروع به مطالعه و با مطالب یاد گرفته شده هرچند کوچک تلاش برای جمله سازی کنند . در هنگام جمله سازی با این موضوع روبرو می شوند که ابزار لازم برای ساختن جمله، مانند یکسری از کلمات و افعال را ندارند پس لازم است به جستجوی آنها پرداخته و جمله ی خود را کامل کنند . به این ترتیب، هم گرامر و هم تعدادی کلمه و فعل جدید یاد می گیریم که قبلا آن ها را نمی دانستیم.

تکرار جملات و دیالوگ ها

یکی از راه های دیگر، تکرار یکسری جملات و دیالوگ های کلیشه ای با خود، مانند نحوه ی احوال پرسی و یا سوال های ساده می باشد. البته افرادی که در سطح بالاتری قرار دارند باید سطح مکالمات را بالا ببرند.

گوش کردن به رادیو

از کارهای مفید دیگر گوش کردن به کانال های رادیویی کشوری است که میخواهیم زبانشان را یاد بگیریم که سبب می شود، با ریتم و آهنگ صحبت کردن آنها آشنا شده و بتوانیم در هنگام صحبت کردن جملات را نزدیک به خود آنها بیان کنیم، البته برا زبان ترکی استانبولی در قسمت نهم دوره آموزش آنلاین زبان ترکی استانبولی به معرفی چنین نرم افزارهایی پرداخته ایم.

تماشای فیلم و سریال

در کنار اینها توصیه میشود تا یک فیلم و یا ویدیو به زبان اصلی را چندین و چند بار نگاه کنیم.  در حدی که بتوانیم اکثر دیالوگ های گفته شده را فهمیده و آنها را تکرار کنیم. و یا حتی از لحاظ گرامری آنهارا برای خود هضم کنیم.

همچنین مطالعه ی کتاب داستان و یا متون متناسب متناسب با سطح ما و تعریف خلاصه ی آن به همان زبان برای خودمان و یا دیگران بسیار به یادگیری زبان کمک میکند.

همه ی این موارد، روشهایی برای مطالعه ی صحیح هر زبانی می باشند و مختص به یک زبان خاص نیست.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 73 views بار دسته بندی : مقالات زبان ترکی استانبولی تاريخ : 11 سپتامبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.