آلمانیو یادگیری زبان آلمانی برای تحصیل در آلمان - آلمانیو

یادگیری زبان آلمانی برای تحصیل در آلمان

تحصیل کردن در آلمان یکی از بهترین گزینه ها برای جوانان به حساب می آید، شاید بد نیست که بدانید تحصیل در بسیاری از دانشگاه های آلمان رایگان می باشد ولی از آن طرف پذیرش در دانشگاه های آلمان بسیار سخت است و به همین رو بسیاری از آلمانی ها در دانشگاه شرکت نمی کنند و تنها درصد کمی از این افراد به دانشگاه می روند. یادگیری زبان آلمانی برای تحصیل در آلمان می تواند این کمک را به جوانان بکند تا بتوانند به این کشور بروند و در دانشگاه های آن ها تحصیل کنند و از مزیت های بی شمار آن ها بهره مند شوند.

یادگیری و آموزش زبان آلمانی برای تحصیل در آلمان یکی از کارهایی است که امروزه افراد محصل در ایران می توانند آن را انجام دهند. چرا که اگر زبان آلمانی را بلد نباشید نمی توانید در این دانشگاه ها پذیرفته شوید.

چگونه زبان آلمانی را برای تحصیل در این کشور یاد بگیریم؟

برای اینکه بتواند این زبان را برای تحصیل یاد بگیرید می بایست آن را به طور کامل و جامع یاد بگیرید و بعد از آن درخواست خود را به دانشگاه مورد نظر ارسال کنید.

برای یادگیری این زبان به صورت کامل هم نیاز است که به موسسه ها آموزشی و آموزشگاه های زبان آلمانی بروید و مدرک خود را دریافت کنید. یادگیری زبان آلمانی برای تحصیل در آلمان به راحتی نیست و می بایست بسیار تلاش کنید بعضی از افراد فکر میکنند که می توانند به راحتی این کار را انجام دهند ولی باید به آنها بگویم نه تنها می بایست زبان آلمانی را یاد بگیرید می بایست زبان انگلیسی هم بلد باشید.

بسیاری از درس ها به زبان آلمانی می باشند و بسیاری از آن ها هم به زبان انگلیسی هستند و برای این که بتوانید در این دانشگاه ها تحصیل کنید بهتر است که هر دوی این زبان ها را بلد باشید.

یادگیری زبان آلمانی برای تحصیل در آلمان برای افراد ایرانی یکی از موقعیت های بسیار بزرگ به حساب می آید و این افراد می توانند با یادگیری به صورت خود آموز و در منزل این کار را انجام دهند. اما این ها کافی نیست چرا که یاد گیری در منزل نمی تواند به صورت کامل این زبان را به شما آموزش دهد و تحصیل در آلمان نیازمند یادگیری این زبان به صورت تخصصی می باشد.

مدرک زبان آلمانی برای تحصیل
تحصیل در دانشگاه با مدرک زبان آلمانی

مدرک زبان آلمانی برای تحصیل

برای یادگیری زبان آلمانی برای تحصیل در آلمان باید مدرک زبان آلمانی را بگیرید و با استفاده از این مدرک به دانشگاه ها درخواست بزنید و سپس بعد از این که تایید شدید می توانید وارد دانشگاه شوید اما مدارک مختلفی در این زمینه وجود دارند که شما می بایست آن ها را داشته باشید تا بتوانید وارد دانشگاه های آلمانی شوید.

این مدارک شامل موارد مختلفی می باشند که دارای شش سطح مختلف است(A1.A2.B1.B2.C1.C2)

این مدارک از سطحA1 شروع می شود و تا C2 ادامه دارد و آخرین سطح زبانی که می توانید آن را یاد بگیرید سطح C2 می باشد که بسیار پیشرفته است.

برای ورود به دانشگاه ها باید حداقل مدرک سطح B2 را داشته باشید و در صورت داشتن این مدرک و نشان دادن آن به سفارت می توانید به راحتی ویزای تحصیلی را دریافت کنید.

علاوه بر اینها مدرک موسسه گوته برای سفارت آلمان بسیار معتبر می باشد و دانشگاه های آلمانی برای پذیرش افراد از آزمون این موسسه استفاده میکنند.

یادگیری زبان آلمانی برای تحصیل در آلمان به مدارک دیگری هم نیاز خواهد داشت که می توان از آن ها به موارد زیر اشاره کرد:

مدرک زبان dsh
مدرک زبان آلمانی dsh

مدرک زبان DSH

اینن مدرک در پایان یک دوره از آزمون ها برای شما ارسال می گردد. آزمون های DSH برای این است که ببینند شما در چه حدی هستید و چقدر توانایی برای انجام کار ها دارید و آیا می توانید در دانشگاه های آلمان تحصی کنید یا خیر.

این آزمون ها را خود دانشگاه ها برگزار میکنند و برای اینکه بتوانید در آن ها شرکت کنید می بایست یک درخواست ارسال کنید و آنها هماهنگی های لازم را انجام دهید.

شما می توانید این آزمون را در سه سطح برگزار کنید و اگر نمره قبولی را بگیرید با همان سطح اول می توانید وارد دانشگاه ها شوید و لی دو آزمون بعدی صرفا برای این است که توانایی های شما در زبان آلمانی بسنجند.

این سطح ها عبارت اند از :

(DSH1): نمره های این سطح می بایست بیشتر از ۵۷ باشد که معادل سطح B2 می باشد.

(DSH2): نمره های این سطح می بایست بیشتر از ۶۷ باشد که معادل سطح C1 می باشد.

(DSH3): نمره های این سطح می بایست بیشتر از ۸۲ باشد که معادل سطح C2 می باشد.

یادگیری زبان آلمانی برای تحصیل در آلمان نیازمند این آزمون ها و مدارک آن هها می باشد تا بتوانید به راحتی در آن ها پذیرفته شوید.

سخن پایانی

در پایان باید به شما بگویم که دانشگاه های آلمانی بارای این که بتواننند دانشجو بگیرند دارای آزمون های متعددی هستند و این آزمون ها بسیار سخت می باشد و برای همین می بایست که تلاش های بسیار زیادی برای یادگیری این زبان انجام دهید تا بتوانید به دانشگاه ها راه پیدا کنید.

یادگیری زبان آلمانی برای تحصیل در آلمان می تواند یک فرصت بسیار خوب برای جوانان باشد و باید بدانید که اگر این زبان را کامل بلد باشید می توانید به صورت رایگان در این دانشگاه ها تحصیل کنید.

سوالات متداول یادگیری زبان آلمانی برای تحصیل در آلمان

  1. تحصیل در آلمان چگونه است؟

تحصیل در آلمان فرصت های بسیار زیادی را در اختیار شما قرار می دهد و با آن کار می توانید آینده درخشانی را داشته باشید. تحصیل در بعضی از دانشگاه های آلمان به صورت رایگان است.

  1. برای تحصیل در دانشگاه های آلمان چه باید کرد؟

اولین چیزی که برای تحصیل در آلمان لازم دارید یادگیری زبان می باشد و با ارائه مدارک زبان می توانید در این دانشگاه ها تحصیل کنید.

  1. آزمون های ورودی دانشگاه ها به چه صورت می باشد؟

این آزمون ها در سه سطح انجام می شوند و شما باید در این آزمون ها حداقل نمره ی ۵۷ را کسب کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 172 views بار دسته بندی : آموزش زبان آلمانی تاريخ : 17 سپتامبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.