آلمانیو یادگیری زبان آلمانی با تلفظ فارسی - آلمانیو

۱۴۰۰/۰۲/۲۰


۷۲۵ بازدید

یادگیری زبان آلمانی با تلفظ فارسی اشتباه است؟

بسیاری از زبان آموزانی که دوره های متوسطه زبان آلمانی را پشت سر گذاشته و دیگر می توانند به این زبان سخن بگویند دارای کمی لهجه فارسی می باشند و اگر یک فرد آلمانی با آنها حرف بزند متوجه این تغییر خواهد شد. از این رو این افراد نگران لهجه خود هستند و در پی این می باشند که بتوانند زبان آلمانی را به درستی تلفظ نمایند. یادگیری زبان آلمانی با تلفظ فارسی یک چیز عادی است، بسیاری از افراد هستند که زبان دوم را به صورتی تلفظ می کنند که می شود آوایی از کلمات زبان مادریشان را در آن یافت، اگر به گویش هندی هایی که انگلیسی صحبت می کنند توجه کرده باشید متوجه حرف ما می شوید، یک فرد هندی شاید سالها در کشور های اروپایی زندگی کرده باشد اما باز هم رگه ای از زبان هندی را در انگلیسی حرف زدنش می توان یافت.

در واقع داشتن لهجه اصلا چیز بدی نیست و اصلا معیار یادگیری زبان حساب نمی شود؛ همانطور که یک فرد آلمانی نمی تواند مانند زبان مادریش، به زبان فارسی صحبت کند. اما برای این که کلمات درست ادا شوند و طرف مقابل شما بتواند به درستی جملاتی که شما میگویید را بفهمد بهتر است تا حدالامکان نزدیک به تلفظ اصلی کلمات را ادا نمایید.

در ادامه این مطلب می خواهیم چندین راه برای تصحیح نمودن تلفظ کلمات را به شما معرفی کنیم، اگر شما هم مایل به یادگیری زبان آلمانی هستید و یا در حال یادگیری این زبان هستید، مطالب ارائه شده به دردتان می خورد.

 وجود لهجه در زبان آلمانی

کسانی که از لهجه فارسی خود خجالت می کشند، ابتدا باید این را بدانند که بسیاری از مناطق آلمان دارای لهجه خود هستند و مانند بسیاری از استان های ایران که لهجه های خود را دارند و با زبان فارسی ادغام شده است لهجه شهر های قسمت جنوبی المان هم با قسمت های شمالی این کشور تفاوت دارد.

حتی کشور های دیگر مانند سوئیس، اتریش و … که به زبان آلمانی صحبت می کنند نیز لهجه ای مخصوص به خود را دارند.

پس اصلا نگران این نباشید که لهجه دارید و از حرف زدن به این زبان نترسید در واقع باید افتخار هم بکنید که لهجه فارسی دارید. وجود لهجه در صحبت به زبان کشوری دیگر امری عادی است، حتی لهجه انگلیسی زبان ها هم با آمریکایی ها متفاوت است و در صورتی که یک فرد انگلیسی با یک فرد آمریکایی آشنا شود سریع متوجه این موضوع خواهد شد.

بیشترین چیزی که باید به روی آن تمرکز کنید همانطور که قبل تر هم گفتیم این است که کلمات را به نحوی ادا کنید که تا حد امکان قابل فهم باشد و در جمله بندی های خود کلماتی را به کار ببرید که در زبان عامیانه از آن استفاده می شود.

نکات مهم در یادگیری زبان آلمانی
نکاتی برای یادگیری زبان آلمانی

نکات مهم در یادگیری زبان آلمانی

برای این که زبان آلمانی را به روشی درست یاد بگیرید بهتر است تا با یک فرد آلمانی در تماس باشید و یا از فیلم با زیر نویس زبان آلمانی استفاده نمایید، در فیلم ها بازیگران همانطور سخن می گویند که در یک صحبت عامیانه انجام می شود. راحت و صریح، شاید در مکالمه های آموزشگاهی جملاتی که به شما یاد داده می شود بیشتر به سمت ادبیاتی شبیه است پس کمتر به کار شما می آید.

درست مثل این که یک نفر در خیابان هنگامی که از شما آدرسی میخواهد، بگوید: آیا می توانید به من بگویید که چطور می توانم به این مکان نقل مکان کنم؟ عجیب است درسته؟! پس هنگامی که شما با یک فرد آلمانی برخورد دارید باید بتوانید جمله بندی داشته باشید که راحت و ساده مفهوم را به فرد مقابل انتقال دهد.

برای این که بتوانید جمله بندی روان داشته و سطح مکالمه خود را بهبود ببخشید از موارد زیر استفاده نمایید.

  • بازی های کامپیوتری:

    امروزه صنعت بازی های کامپیوتری یکی از پر مخاطب ترین هاست، و از همه جای دنیا شرکت کننده دارد، وجود بازی تیمی در این بازی ها بسیار برای کسانی که می خواهند زبان آلمانی را بیاموزند مفید است  به این صورت که می توان با هم تیمی های خود به زبان آلمانی سخن گفت و یا از آنها در زمینه جمله بندی و لغت کمک خواست، مطمئنا کسانی پیدا می شوند که شما را راهنمایی کنند. تنها کافیست تا خجالت را کنار گذاشته و با دوستان آلمانی خود صحبت نمایید.

  • وجود چت روم های مجازی:

    چت روم  مجازی از دیگر راه حل هایی است که می تواند به کسانی که می خواهند یادگیری زبان آلمانی با تلفظ فارسی را به کمترین حد برسانند کمک کند، از اینترنت و فضای مجازی بیشتری استفاده را داشته باشید و وقت خود را بیشتر بر روی دوست یابی بگذارید یافتن دوستان آلمانی زبان به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید مدت زمان یادگیریتان را کاهش دهید و در زمان کمتری به سطحی برسید که زبان آلمانی را به راحتی صحبت خواهید کرد.

سخن آخر

یادگیری زبان آلمانی با تلفظ فارسی برای کسانی که به تازگی میخواهند شروع به یادگیری زبان آلمانی کنند امری عادی به شمار می رود، در این مورد باید گفت که بهتر است در روند یادگیری بر روی لهجه و تلفظ کلمات کار کرد اما وجود لهجه عیب نیست و اصلا نباید بابت آن خجالت بکشید. برای تسریع در روند یادگیری بهتر است تا بی پروا شروع به صحبت کردن کنید و از هیچ چیز نترسید.

سوالات متداول یادگیری زبان آلمانی با تلفظ فارسی
  1. آیا داشتن لهجه فارسی هنگام صحبت به زبان آلمانی اشتباه است؟
    وجود لهجه در زبان های مختلف هیچ ایرادی ندارد حتی بخش هایی از آلمان با لهجه های مختلف به زبان آلمانی سخن می گویند، ولی این که کلمات را به درستی ادا کنید معیار یک مکالمه خوب میباشد.
  2. از چه طریق می توان مکالمه آلمانی را بهبود بخشید؟
    برای این که مکالمه زبان آلمانی را بهبود ببخشید راه های زیادی وجود دارد که چندی از انها به شرح زیر می باشند:
    استفاده از چت روم ها
    مکالمه با افراد مختلف در دنیای گیم
    استفاده از سوشیال مدیا
  3. چطور میتوان زبان آلمانی را در کمترین زمان آموخت؟
    برای این که زبان آلمانی را در زمانی کوتاه بیاموزید بهترین راه این است که خود را در فضایی قرار دهید که انگار در کشور آلمان می باشد و مجبور هستید به زبان آلمانی سخن بگویید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 72 views بار دسته بندی : آموزش زبان آلمانی تاريخ : 8 سپتامبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.