آلمانیو آموزش زبان آلمانی برای کودکان ( رایگان) - آلمانیو

آموزش زبان آلمانی برای کودکان

آلمانی یک زبان عالی برای یادگیری کودکان است. این زبان همچنین زبان خوبی برای بچه‌ ها است، زیرا این زبان رایج‌ ترین زبان اول در اتحادیه اروپا است و آلمان چهارمین اقتصاد قوی در جهان را دارد، بنابراین داشتن مقداری دانش آلمانی و آموزش زبان آلمانی برای کودکان ممکن است مهارت شغلی مفیدی برای آینده اقتصادی آنها باشد.

از این رو ممکن است آموزش زبان جدید به فرزندانتان کار بزرگی به نظر برسد، اما دوره های آموزشی زبان آلمانی برای کودکان در آموزشگاه های زبان‌ زیادی وجود دارد که می تواند به والدین کمک کند کودک خود را به زبان دوم مسلط کنند.

۹ روش کاربردی در آموزش زبان آلمانی برای کودکان

این ده نکته عالی به شما کمک می کند تا زبان آلمانی را در زندگی جدید فرزندان خود همراه با بازی با کودک، کتاب های آموزشی و پیدا کردن دوستان جدید وارد کنید. اگر قصد مهاجرت دارید و آموزش زبان آلمانی برای کودکان شما تبدیل به دغدغه شده است نگران نباشید چون آموزش زبان دوم در دوران کودکی آسان تر خواهد بود. قطعا یادگیری زبان دوم مخصوصا زبان آلمانی چندان آسان نیست.

کلمات آلمانی بسیار طولانی هستند، اما با ویژگی مشخص تک حرفی، بر خلاف زبان فرانسوی که نیمی از آنها بی صدا هستند. خوشبختانه، کودکان در مورد اینکه آموزش زبان سخت است یا گوش دادن به آن عجیب و غریب است فکر نمی کنند.  درعوض، آن‌ها می‌توانند مانند هر کار دیگری زبان را جذب کنند، اما معمولاً برای شروع به کمک کمی نیاز دارند.  بنابراین در اینجا ۱۰ راه وجود دارد که می توانید به فرزندان خود علاوه بر ثبت نام در دوره های آموزشی زبان آلمانی برای کودکان کمک کنید.

  1. زبان آلمانی را به یکی از اعضا خانواده تبدیل کنید

بهترین راه آموزش زبان آلمانی برای کودکان این است که در آن غوطه ور شوند. انگار که همه اعضا خانواده در حال یادگیری هستند. حتی اگر از قبل هم زبان آلمانی را می‌دانید مثل کودکان خود را با آموزش زبان سرگرم کنید. درواقع  نه فقط بچه‌ ها، بلکه کل خانواده را درگیر کنید.  حتی اگر کودک شما هنوز برای خواندن خیلی کوچک است، دیدن یادداشت ها و خواندن آن ها با صدای بلند در دراز مدت مفید خواهد بود. سعی کنید کودک خود را با برداشتن یک شی و فکر کردن به نام آن به زبان آلمانی به چالش بکشید.

وقتی کودک شما کلمه صحیح را به ذهنش می ‌رساند، کلمه‌ای که شما نمی‌ دانستید (یا وانمود می‌کردید که نمی‌دانید یا با لکنت)، به تثبیت آن کلمه در ذهن او کمک می‌کند. وقتی بیرون می ‌روید، سعی کنید به این زبان صحبت کنید، چه برای سفارش غذا یا فقط احوالپرسی با همسایه ‌تان. فرزندان شما متوجه می شوند که چقدر تلاش می کنید برای آموزش و در نهایت از آن الگو می گیرند.

  1. خواندن کتاب آلمانی برای فرزند خود

کتاب های آموزش آلمانی برای کودکان
کتاب های آموزش آلمانی برای کودکان و خردسالان

مهم نیست فرزندتان در چه سنی است، چند کتاب مصور تهیه کنید که برای آموزش زبان آلمانی برای  کودکان منتشر شده باشد. در آن ها کلمات ساده ای وجود دارد که اشیاء روزمره را نشان می دهند، اغلب می توانید آنها را با هم بخوانید و حتی هجی کنید. با تکرار خواندن کتاب در حین یادگیری در دوره های آموزشی زبان آلمانی برای کودکان حتی اگر کودک شما هنوز کاملا آماده نیست به زودی آماده خواهد شد.

می توانید عضو یک کتابخانه با کتاب های چندزبانه شوید تا به طیف گسترده ای از کتاب ها به زبان آلمانی دسترسی داشته باشید، همچنین پرس و جو کنید که کتاب های داستانی را انتخاب کنید که از قبل می داند.

  1. مجلات  سرگرم کننده آلمانی تهیه کنید

آلمان مجلات بسیار متنوعی را برای همه گروه ‌های سنی دارد که بسیاری از آنها حیوانات را در بر می‌ گیرند و برخی دیگر عمدتاً با شکلک ها پر شده‌اند. مجلاتی مانند Olli & Molli برای گروه‌ های سنی مختلف، از سه سال به بالا، هدف قرار می ‌گیرند. احتمالا می توانید آن‌ ها را از سایت هاي آلمانی دانلود کنید. برای آموزش زبان آلمانی  خود می توانید مضامین مختلف زیادی پیدا کنید. آنها پر از تصاویر، پازل ها، پوسترها و داستان های ساده هستند که برای یادگیری و خواندن زبان آلمانی طراحی شده اند.

مجلات آلمانی دیگری نیز وجود دارند که بر روی هر موردی که کودکان شما ممکن است به آن علاقه خاصی داشته باشند، از اسب گرفته تا سگ و دایناسورها تمرکز می کنند. بچه ها می توانند مجلات را ورق می زنند، به تصاویر نگاه کنند و کلمه عجیب و غریب را انتخاب می کنند.

  1. تماشای برنامه های تلویزیونی ویژه کودکان

تماشای کارتون و تلویزیون به زبان آلمانی
تقویت زبان آلمانی با تماشای کارتون و برنامه های تلویزیونی

اینجا زمانی است که کودک را باید برای  تماشای تلویزیون تشویق کنید.  در آلمان، حداقل در کانال های اصلی مانند ARD و ZDF با برنامه های ویژه کودکان وجود دارد که اغلب آموزشی هستند.

برای بچه ‌های کوچک، برنامه ‌هایی مانند Die Sendung mit der Maus به طرز شگفت ‌انگیزی قابل درک هستند و اغلب با موضوعات جالبی مانند بازدید از کارخانه ‌هایی که در آن اقلام سرگرم‌ کننده درست می‌ کنند، سروکار دارند. شب ‌ها، برای اکثر بچه ‌های آلمانی، تماشای Sandmännchen یک برنامه قبل از خواب دارد.  این برنامه ای است که داستان ساده ای را روایت می کند، پس از آن مثلا مرد شنی ماسه های جادویی را به چشمان کودکان می پاشد تا آنها را خواب آلود کند.

سریال ‌های محبوب بچه ‌ها مانند Sesame Street نیز نسخه ‌های آلمانی دارند و روند یادگیری را قابل درک تر می‌ کنند.  بدیهی است که بسته به سن فرزندتان می ‌توانید برنامه ‌های مناسب ‌تری را برایشان در نظر بگیرید یا پیدا کنید.

  1. بگذارید با بچه های آلمانی ملاقات کنند

هر چه مواجهه شدن کودک یا شخصی با یک فرد با همان زبان بیشتر باشد، یادگیری آن آسان تر است.  خب قطعا در ایران کمتر پیدا می شود که بتوانید یک کودک مسلط به زبان آلمانی را پیدا کنید ولی حداقل می توانيد با ثبت نام کودک خود در دوره های آموزشی زبان آلمانی برای کودکان و آشنایی با بچه های دیگر کودک را درگیر صحبت کردن به زبان آلمانی کنید‌.

اگر هم در شهرهای آلمانی ساکن هستید می توانيد کودک خود را به یک زمین بازی محلی یا منطقه بازی سرپوشیده اختصاصی ببرید با کودکان بومی زبان آلمانی هم بازی شود. این مراکز همگی مملو از بچه ‌های آلمانی در تمام گروه ‌های سنی هستند.

در ابتدا، آنها احتمالاً زیاد تعامل نخواهند داشت، یا از صحبت کردن با کودکان دیگر خودداری می کنند.  اما شگفت انگیز است که بچه ها چقدر مشتاق هستند و به احتمال زیاد یک کودک چطور با اشتیاق با آنها صحبت می کند. تمایل آنها به بازی و ادغام زبان آلمانی، جای ترس و کمرویی آنها را خواهد گرفت.

  1. یک پرستار بچه مسلط به زبان آلمانی بگیرید

برای رسیدن به نتیجه مثبت در آموزش زبان آلمانی برای کودکان سعی کنید کسی را به عنوان پرستار بچه پیدا کنید که سعی می کند تحت دستورات سختگیرانه برای صحبت کردن کودک به زبان آلمانی اصرار داشته باشد. آن‌ها می‌توانند با هم بخوانند، با هم تلویزیون تماشا کنند، یا فقط بازی کنند، همه اینها در حالی است که در معرض زبان آلمانی هستند.

  1. آموزش زبان آلمانی برای کودکان با بازی

یادگیری زبان آلمانی با بازی های سرگرم کننده
آموزش آلمانی برای کودکان با بازی های سرگرم کننده

بازی های رومیزی نه تنها خانواده را دور هم جمع می کند، بلکه می تواند ابزار خوبی برای یادگیری یک زبان دیگر نیز باشد. بازی های ساده ای برای گروه سنی کودکان وجود دارد:

بازی حافظه، یعنی جفت کردن عکس ‌های تطبیقی که در آن چالش فراخوانی شی به زبان آلمانی را برای بچه‌ هایتان اضافه می ‌کنید و بازی های پیشرفته تر برای بچه هایی که می توانند بخوانند به زبان آلمانی وجود دارد که شامل موارد زیر است:

که در این بازی هر کدام دسته ‌هایی را دریافت می ‌کنید که باید با نام شهرها، حیوانات، یا هر چیز دیگری که انتخاب می ‌کنید تکمیل شود، همه با یک حرف شروع می‌شوند.

بدیهی است که گاهی اوقات تقلب کردن اشکالی ندارد، اما بچه ها باید آن را به آلمانی انجام دهند!

  1. استفاده از اپلیکیشن و برنامه های آموزش آلمانی به کودکان

اپلیکیشن و برنامه های آموزش زبان آلمانی
اپلیکیشن و برنامه های آموزش آلمانی به کودکان

می ‌توانید با احتیاط، زبان آلمانی را به عنوان یک خوراکی به فرزندانتان منتقل کنید، در کنار شرکت در دوره های آموزشی زبان آلمانی برای کودکان با اجازه دادن به آنها برای استفاده از تلفن یا آی پد آنها را با زبان آلمانی درگیر می کنید؛ اما در صورتی که یکی از برنامه های مجازی را که  فقط برای یادگیری زبان آلمانی مفید است را داشته باشند.

جای تعجب نیست که برنامه های بی شماری در بازار وجود دارد که همگی برای همه سنین یا آموزش زبان آلمانی برای کودکان مناسب نیستند.  موسسه های آموزشی می توانند مجموعه ‌ای عالی از برنامه‌ های خوب را که منتشر شده است که به نحو احسن خواندن و آموزش را ترویج می ‌کنند معرفی می نمایند.

آنها همچنین بسیاری از ابزارهای یادگیری آلمانی را برای گروه های سنی کوچک، از سن سه سالگی، ارائه می دهند. اینها از برنامه ‌هایی با داستان‌ های جدید و معمولی ویژه والدین برای خواندن برای فرزندانشان تا خودخوانی برای مبتدیان را شامل می ‌شود. در مراکز آموزش زبان آلمانی برای کودکان حتی یک بازی حافظه ارائه می دهند که در آن بچه های شما باید به کلمات آلمانی گوش دهند تا جفت مشابه را پیدا کنند.

سایر بازی های خوب شامل برنامه همراه با برنامه تلویزیونی Sandmännchen و یک بازی حافظه دیگر به نام Bo sucht dasselbe یا یک بازی سرگرم کننده است که نه تنها نام کشورهای دیگر را به فرزندان شما می آموزد، بلکه آنها را در هنگام آموزش با بازی سرگرم می کند.

  1. خلاق باشید

برای برانگیختن علاقه فرزندانتان به زبان آلمانی و فرهنگ آلمانی، فقط باید خلاق باشید.

سازماندهی رویدادهای موضوعی؛

یک وعده پخت برای درست کردن کلوچه های آلمانی طبق دستور العمل آلمانی داشته باشید و در حین کارکردن کلمات کلیدی را ذکر کنید و یا از یک مکان توریستی یا خوش منظره، یا هر چیزی که زادگاه شما برای ارائه دارد دیدن کنید و از طریق کلمات کلیدی و ارتباط با بودن در آنجا چیزی در مورد تاریخ به زبان آلمانی بگویید.

به کافه یا رستوران بروید و به آلمانی سفارش  دهید.

از بازار خرید کنید و دایره لغات خود را برای سبزیجات و میوه ها تقویت کنید.

شاید بتوانید یک لالایی آلمانی یا آهنگ سنتی را یاد بگیرید و اجرا کنید.

کمک بگیرید

هنگامی که از مرحله جذب کلمات و درگیرکردن کودکان در زندگی گذشتید، ممکن است بخواهید به فکر جذب یک معلم خصوصی باشید.  البته به سن و برنامه‌ های آینده فرزندانتان بستگی دارد – مثلاً آیا می ‌خواهید آنها را در یک مدرسه آلمانی یا بین ‌المللی ثبت ‌نام کنید؟ اما بسیاری از والدین توانسته اند یک زبان را به راحتی و بدون کمک های حرفه ای، از طریق غوطه ور شدن و تمرین و اجازه دادن به فرزندان خود برای اشتباه یاد گرفته اند. اغلب گرامر و ساختار جمله به طور طبیعی به وجود می آیند.

در آموزشگاه آلمانیو برای آموزش زبان آلمانی برای کودکان تعداد زیادی مربی و معلم آلمانی زبان خارجی وجود دارد که برخی از آنها در گروه های سنی جوان تر تخصص دارند و یادگیری گرامر را بصورت سرگرم کننده ارائه می کنند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 101 views بار دسته بندی : مقالات زبان آلمانی تاريخ : 30 اکتبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.