آلمانیو منابع آزمون گوته 2023 | از A1 تا C2! - آلمانیو

منابع آزمون گوته زبان آلمانی ۲۰۲۳

به احتمال زیاد با آزمون گوته آشنا هستید که الان دارید مقاله منابع آزمون گوته را مطالعه می کنید! و می دانید که این آزمون شش سطح زبان آلمانی را طبق سطح بندی CEFR، یعنی سطوح A1، A2، B1، B2، C1 و C2 را می سنجد. با این حال می توانید برای آشنایی کامل، مقاله آزمون گوته آلمانیو را مطالعه کنید.

در ادامه بهترین منابع را با توجه به همین سطح بندی به شما معرفی می کنیم و راجع به هر کدام توضیح می دهیم تا راحت بتوانید تصمیم بگیرید که برای آزمون goethe آلمانی چه کتابی مطالعه کنید.

منابع آزمون گوته سطح A1

قبل از معرفی منابع این سطح باید یک موضوع مهم را مشخص کنیم؛ این که شما از زبان آلمانی دانش قبلی دارید یا نه. در صورتی که هیچ دانش آلمانی ای ندارید چند منبع هست که می توانید مطالعه کنید و به خوبی با آنها جلو بروید. اما این منابع به شما برای نتیجه خوب در آزمون گوته A1 کمک نمی کند:

  • آموزش زبان آلمانی آلمانیو (رایگان)

تیم آلمانیو در صفحه آموزش زبان آلمانی برای شما عزیزان درس های آلمانی را به صورت پله پله و از پایه طراحی کرده و شما را به سطوح بالاتر می رساند. توجه کنید که این بخش برای هر دو سطح A1 و A2 طراحی شده، بنابراین دانش آلمانی شما را بیش از حدی که احتمالا انتظار دارید بالا می برد. در این بخش، شما درس های آلمانی را به همراه ویدیو، تلفظ صوتی و تمرین یاد خواهید گرفت!

این کتاب به شما در زمینه گرامر آلمانی و دایره لغت آلمانی اطلاعات بسیار مفیدی می دهد. متد این کتاب بر اساس ارتباطات روزمره به زبان آلمانی بوده و می توانید در آن تمرین های آلمانی بسیار مفید، مثال های لیسنینگ آلمانی، و حتی بازی های یادگیری زبان آلمانی را بیابید! این کتاب جزو شناخته شده ترین منابع آلمانی در ایران بوده و بسیاری افراد از آن استفاده می کنند؛ اما توجه کنید که به تنهایی نمی تواند شما را به نتیجه مطلوب در آزمون گوته برساند.

  • کتاب Learn German the Fast and Fun Way انتشارات Barron’s

با وقت گذاشتن به مدت چند دقیقه در روز، می توانید زبان آلمانی را برای استفاده در مکالمه آلمانی و کاربردهای روزمره یاد بگیرید؛ یکی از نکات مثبت این کتاب این است که بر اساس مهارتهای اصلی چهارگانه تالیف شده: یعنی لیسنینگ آلمانی، اسپیکینگ آلمانی، ریدینگ و رایتینگ در زبان آلمانی. با این کتاب از موقعیت های پایه مثل ارتباط گرفتن، سلام و احوالپرسی آلمانی و معرفی خود شروع می کنید، و تا بحث های پیشرفته تر مثل تلفن به زبان آلمانی و ایمیل زدن به آلمانی و مسائل مالی در این زبان می رسید. تنها موضوعی که در رابطه با این کتاب وجود دارد این است که زبان مبدا آن انگلیسی باشد و در صورتی که انگلیسی بلد هستید می توانید به سرعت پیشرفت کنید.

  • کتاب BBC Talk German 1

می توان گفت این کتاب، به نوعی کتاب آلمانی در سفر محسوب می شود. اما این موضوع نه تنها ایراد نیست، بلکه مزیت بزرگی برای یک کتاب آلمانی است. این کتاب جمع و جور به شما زبان آلمانی مبتدی را به شکل خلاصه و مفید یاد می دهد و البته این کتاب نیز مانند موردی که بالاتر معرفی شد نیاز به دانش قبلی زبان انگلیسی دارد.

بهترین منابع آزمون گوته زبان آلمانی برای سطح a1
کتاب های سطح a1 برای آزمون گوته

منابع آزمونی: حال نوبت منابعی می رسد که به شکل اختصاصی به شما برای آمادگی برای آزمون گوته یا همان exam preparation کمک می کنند:

  • کتاب های Studio D A1

این کتاب ها که توسط خود موسسه نیز به عنوان منابع آزمون گوته معرفی شده اند، بسیار بسیار کاربردی هستند. در این کتاب ها فایل های صوتی آلمانی بسیار زیاد قرار دارد که می تواند به پیشرفت مهارت های شما در این زبان کمک کند. همچنین موقعیت های موجود در مکالمات آلمانی در کتاب بسیار واقع گرایانه و مفید هستند. نکته خاص دیگری که در مورد این کتاب می توان گفت این است که برای مدرسین آلمانی بسیار پرکاربرد و کمک کننده است و امکانات بسیار خاصی از جمله طراحی برنامه درسی (Lesson Plan) برای کلاس را به آنها می دهد. دانلود رایگان کتاب های Studio D A1 در سطح وب بسیار راحت بوده و تنها کافیست آن را گوگل کنید!

نظرات متفاوت و متناقضی در رابطه با این کتاب وجود دارد؛ اما به شکل کلی می توان گفت از بهترین منابع آزمون گوته به شمار می رود. در واقع این کتاب یکی از منابع یادگیری آلمانی بدون کلاس است! توجه داشته باشید که با توجه به زبان آلمانی این کتاب، بهتر است همراه با کتاب پاسخنامه را نیز داشته باشید و استفاده کنید، در غیر این صورت ممکن است یادگیری کمی مشکل باشد.

این کتاب دارای تمارین کاربردی اسپیکینگ و لیسنینگ آلمانی بسیار کاربردی است. همچنین زبان آموزان با تلفظ آلمانی و ریتم و لحن در مکالمه واقعی آشنا می شوند؛ قوانین گرامری را به کمک تمرینات یاد می گیرید و خلاصه می توانید به کمک این کتاب در زبان آلمانی حسابی پیشرفت کنید.

منابع آزمون گوته سطح A2
منابع آزمون گوته برای سطح a2

منابع آزمون گوته سطح A2

زمانی که شما می خواهید برای مدرک گوته A2 اقدام کنید، به این معناست که قطعا شناخت و دانش قبلی آلمانی دارید؛ پس مستقیم به سراغ منابع امتحانی این سطح از زبان آلمانی می رویم.

  • کتاب Mit erfolg zum goethe-zertifikat A2 

این کتاب شامل موارد بسیار کاربردی است که در ادامه به آنها می پردازیم:

  • توضیحات جامع و با جزییات راجع به خود امتحان
  • یک برنامه مطالعاتی و آموزشی مرحله به مرحله برای هر بخش از امتحان
  • سه آزمون آزمایشی کامل مشابه با آزمون گوته واقعی
  • دو فصل کامل برای دوره کردن واژگان و گرامر
  • نکات و استراتژی های کارآمد برای آزمون
  • راه حل هایی برای استرس و مشکلات اینچنینی در امتحان
  • متن فایل های صوتی

 

  • کتاب Arena A2: Training zur Prüfung Goethe-Zertifikat A2

یکی از مهم ترین مزایای این کتاب این است که برای مخاطبان کم سن تر – ۱۲ تا ۱۵ سال – نوشته شده و می تواند به آنها برای آمادگی برای آزمون گوته کمک کند. این کتاب شامل ۱۰ آزمون کامل و به همراه استراتژی ها و نکات آزمونی است و می تواند منبع بسیار خوبی برای تمرین آلمانی باشد.

  • کتاب Prufüngstraining Goethe-Zertifikat A2

این کتاب شما را به خوبی با فرمت امتحان آشنا می کند و برای کسانی مناسب است که دوره آلمانی فشرده را برای آمادگی آزمون گوته ترجیح می دهند. نیازی به گفتن نیست که در این کتاب نیز تعداد بسیار زیادی فایل های صوتی و نمونه سوالات فراوان آورده شده است.

  • کتاب Fit fürs Goethe-Zertifikat A2

این کتاب برای آمادگی شما بسیار پراهمیت و کاربردی است. در قسمت های مختلف کتاب روی ماژول های آزمون از جمله مکالمه، شنیدار، خوانش و نوشتار کار شده. در رابطه با هر تسک و سوال در امتحان راهنمایی ها و نکات بسیار کاربردی آورده شده و می تواند در کلاس یا به شکل خودخوان استفاده شود.

منابع آزمون گوته
منابع آزمون گوته سطح b1

منابع آزمون گوته سطح B1

در این سطح اشتراکات زیادی با منابع سطح A2 می بینیم؛ یعنی کتاب ها همان هستند اما برای سطح بالاتر نوشته شده اند. با اینحال، لیست کتابها را برای شما می آوریم و البته موارد جدیدی نیز در این لیست قرار خواهند داشت:

  • کتاب Mit erfolg zum goethe-zertifikat B1

  • کتاب Prufrüngstraining Goethe-Zertifikat B1

  • کتاب So geht’s noch besser zum Goethe-Zertifikat B1

  • کتاب Witchige Themen zum Schreiben und Sprechen

  • کتاب Arena B1 – Training zur Prüfung Goethe Zertifikat

  • کتاب Fit fürs Goethe – Zertifikat B1

منابع آزمون گوته سطح B2
بهترین کتاب های آزمون گوته برای سطح B2

منابع آزمون گوته سطح B2

در این سطح نیاز به منابع جامع و جدیدی خواهید داشت. در ادامه به معرفی مختصر و مفید منابع آزمون گوته آلمانی در لول B2 می پردازیم. همراه باشید:

  • کتاب Einfach weiter: Deutsch B2, Kurs-und Arbeitsbuch

این کتاب جدید، کتابی بیشتر عمومی یا به عبارتی General به شمار می رود؛ شاید بهترین بازخورد از مطالعه این کتاب را در آزمون telc آلمانی ببینید؛ با اینحال، مطالعه و یادگیری با این کتاب، به داوطلبان آزمون گوته سطح B2 نیز کمک خواهد کرد.

  • کتاب PONS Deutsch Prüfungstraining B2

هر کسی که تا حدی با زبان آلمانی و یادگیری و آزمونهای آن درگیر بوده باشد، به احتمال بسیار زیاد نام PONS را شنیده؛ حال یا به خاطر دیکشنری آنلاین آن، یا به خاطر کتابهای منتشر شده توسط این انتشارات.

در این کتاب روی تاپیک ها و موضوعات بسیار کاربردی، گرامر، واژگان و مکالمه به زبان آلمانی کار شده و روی مهارتهای اصلی از جمله ریدینگ، لیسنینگ، رایتینگ و اسپیکینگ کار شده که در آزمونهای مختلف آلمانی کمک کننده خواهند بود راستی این کتاب دارای فایل های صوتی نیز هست

  • کتاب Grammatik aktiv – Deutsch als Fremdsprache

در صورتی که به شکل کلی دانش آلمانی شما خوب است اما حس می کنید که به شکل خاص با بخش قواعد و گرامر آلمانی مشکل دارید، این کتاب برای شما بسیار مناسب است! این کتاب برای کسانی است که در سطح B2-C1 آلمانی قرار دارند و می خواهند به دانش عمیق تری از گرامر دست پیدا کنند و گرامر آلمانی را دوره کنند. این کتاب هم برای استفاده در کلاس و هم مطالعه و یادگیری خودخوان گرامر آلمانی مفید است.

  • کتاب Deutsch Übungsbuch Grammatik A2-B2

این کتاب نمی تواند به تنهایی پاسخگوی نیاز شما باشد، اما می تواند بهترین مکمل برای شما باشد. این کتاب شامل ۵۰۰ تمرین کاربردی است که گرامر، اصطلاحات و نحوه ی صحیح استفاده از واژگان را به شما آموزش می دهد:

گرامر در بخش های کوچک و قابل به یاد سپاری و راحت در قالب کادرهای شامل اطلاعات تدریس شده

کتاب شامل تاپیک های روزمره و کاربردی آلمانی واقعی است

تنظیم بخش های کتاب بر اساس ابعاد گرامری در جهت افزایش سرعت یادگیری

ابعاد بصری و گرافیک به کار رفته در کتاب قابل توجه و زیباست

منابع آزمون گوته سطح C1
بهترین منابع سطح c1 برای گوته

منابع آزمون گوته سطح C1

احتمالا اگر در این سطح از زبان آلمانی باشید خودتان هم می توانید با سرچ در سایت های آلمانی به منابع خوبی دسترسی داشته باشید. با این حال، در ادامه مهم ترین و کاربردی ترین موارد را خواهیم آورد:

  • کتاب Mit erfolg zum Goethe-Zertifikat C1 von Klett Verlag

در کنار تمارین و نکات متعدد این کتاب ۳ آزمون اصلی هم دارد که به شما برای آمادگی برای امتحان کمک می کنند. می توان گفت این کتاب به عنوان یک کتاب تکمیلی برای تمرین بیشتر بسیار مفید است.

  • کتاب Prüfungstraining C1 von Cornelsen Verlag

این کتاب نیز شامل ۴ امتحان کامل است و به شما استراتژی های ریز و درشت از حل سوالات تا مدیریت زمان در آزمون گوته را آموزش می دهد. این کتاب برای یادگیری و آمادگی برای آزمون گوته به شکل خودخوان (self-study) بسیار مفید خواهد بود.

  • کتاب Fit fürs Goethe-Zertifikat C1 von Hueber Verlag

ضمنا توصیه می کنیم نگاهی به این صفحه از وبسایت رسمی موسسه گوته بیاندازید و از تمرین های رایگان آن برای سطح C1 آلمانی استفاده کنید.

منابع آزمون گوته سطح C2
کتاب های آموزش زبان آلمانی سطح c2

منابع آزمون گوته سطح C2

و می رسیم به پیشرفته ترین بخش از هر زبان، و پیشرفته ترین سطح آزمون های آلمانی. برای این سطح منابع زیادی وجود ندارد؛ اما در اینجا به معرفی منابع مفید و کاربردی حتی برای این سطح نیز می پردازیم! با ما همراه باشید:

این کتاب می تواند بسیار کمک کننده باشد؛ بخصوص در بخش های لیسنینگ و ریدینگ و مهارت های ارتباطی در زبان آلمانی. با اینحال این کتاب احتمالا نمی تواند به تنهایی پاسخگوی نیازهای شما برای آزمون سطح C2 باشد.

  • کتابهای Deutsch üben

این کتابها فوق العاده هستند! اول از همه این که این مجموعه کتاب ها از سطح A1 تا C2 را پوشش می دهند. و مورد بعد این که این کتاب ها در هر سطح سه جلد هستند: یک جلد برای واژگان و گرامر (Wortschatz & Grammatik)، یک جلد برای لیسنینگ و اسپیکینگ آلمانی (Hören & Sprechen)، و یک جلد نیز برای ریدینگ و رایتینگ آلمانی (Lesen & Schreiben). توجه داشته باشید که این کتابها برای این که در ماژول های مختلف آزمون گوته عملکردی مناسب و نتیجه ای دلخواه داشته باشید عالی هستند.

سخن پایانی

امیدواریم از مقاله منابع آزمون گوته استفاده لازم را برده باشید. در صورتی که هر سوالی در رابطه با آزمون گوته یا منابع آن یا به شکل کلی زبان آلمانی دارید با ما در تماس باشید! ضمنا، در صورتی که می خواهید یک بار برای همیشه زبان آلمانی را از سطح A1 تا سطح C1 یاد بگیرید و برای آزمون گوته آماده شوید حتما نمونه تدریس رایگان دوره صفر تا صد زبان آلمانی آلمانیو را ببینید، و پس از آن فقط یک کلیک با آموزش و یادگیری کامل زبان آلمانی فاصله خواهید داشت.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 448 views بار دسته بندی : مقالات زبان آلمانی تاريخ : 22 می 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.