آلمانیو بررسی جامع آزمون گوته (Goethe) - آلمانیو

موضوعات این مقاله

آزمون گوته در کنار آزمون های TestDaf و DSH از جمله معروف ترین آزمون های زبان آلمانی جهت سنجش مهارت و دانش شما زبان آلمانی است. امتحانات گوته صرفاً نامی می باشد که به مجموعه ای از آزمون های زبان آلمانی که توسط مؤسسه گوته توسعه یافته و اداره می شود اطلاق می شود. مؤسسه گوته یک انجمن فرهنگی غیر انتفاعی است که متمرکز بر ترویج مطالعه زبان آلمانی و تبادل فرهنگی است.

پیش از این، آنها فقط مسئول برگزاری آزمون TestDaf بودند، اما، پس از طراحی این آزمون، موسسه مسئولیت آن را بر عهده گرفت. انستیتو گوته در سراسر جهان فعال است و بیش از ۱۶۰ مرکز فعال در مناطق مختلف دارد که آنها را به بزرگترین سازمانی که به تبلیغ بین المللی فرهنگ و زبان آلمانی اختصاص دارند تبدیل کرده است.

اگر به دنبال یک گواهینامه زبان معتبر و کاملاً شناخته شده در زبان آلمانی هستید، مطمئناً آزمون گوته راهی برای رسیدن به این امر است. از جمله مزایای مهم دریافت گواهینامه های آزمون گوته این است که اعتبار این گواهی رسمی منقضی نمی شود، اگرچه ممکن است دانشگاه ها یا کارفرمایان به نتیجه آن تا دو سال بیشتر نیاز نداشته باشند. جهت دریافت آموزش زبان آلمانی به مقاله مربوطه مراجعه بفرمایید.

چرا باید در آزمون زبان گوته شرکت کنیم؟

قطعا هرشخصی که یک سطح در زبان آلمانی به پایان رسانده باشد، به دنبال پیشرفت بیشتر و رسیدن به سطوح بالاتر است که بداند هنوز ۱۰۰٪ آماده است یا خیر. این امر با گذراندن آزمون های زبان آلمانی گوته انجام می پذیرد. استادان زبان آلمانی موسسه آلمانیو در زمینه افزایش آمادگی شما برای گذر از آزمون گوته به شما کمک می کنند.

پس از آموزش های لازم جهت آمادگی در آزمون های زبان گوته می توانید مهارت خود را در زبان آلمانی باهدف مهاجرت، کار یا تحصیل اثبات کنید. بیش از ۲۳۰ هزار نفر هر ساله در آزمون مهارت زبان آلمانی با دریافت گواهی موسسه گوته شرکت می کنند.

گواهینامه آزمون گوته مدرکی به رسمیت شناخته شده و معتبر است که در بسیاری از موسسات سراسر جهان به عنوان اثبات مهارت زبان آلمانی استفاده می شود. بیشتر آزمون های گوته برای برنامه های تحصیلی و ویزا مناسب است.

این گواهینامه ها عمدتا برای موارد زیر استفاده می شوند:

  1. درخواست مهاجرت و اقامت در کشورهای آلمانی زبان
  2. درخواست حضور در یک موقعیت یا دانشگاه در کشورهای آلمانی زبان
  3. زندگی و کار در کشورهای آلمانی زبان

برای سطح های مختلف کدام آزمون گوته مناسب است؟

آزمون های گوته یک فضای ویژه برای آزمون های مختلف گزینش مهارت زبان آلمانی است که موسسه گوته مسئول آن است. این موارد از مبتدی مطلق تا بالاترین سطح مهارت که مربوط به چاچوب CEFR است، انجام می شود.

برای سطح های مختلف کدام آزمون گوته مناسب است؟

علاوه بر شش آزمون عمومی آلمان (که سطح A1 تا C2 را پوشش می دهد)، مؤسسه گوته دو آزمون سطح مبتدی ( A1 و A2 ) را نیز ارائه می دهد که به طور خاص برای زبان آموزان نوجوان در سنین ۱۰ تا ۱۶ سال طراحی شده است. اینها آزمون های Fit in Deutsch می باشد. آزمون سطح B1 نیز برای زبان آموزان جوان مناسب است، اما پس از آن، آزمون ها روی بزرگسالان متمرکز می شوند.

برای بزرگسالان، این موسسه آزمونی دارد که تمام سطوح A1 تا C2 را پوشش می دهد. برای مبتدیان، آزمون های زیر وجود دارد:

  • Goethe-Zertifikat A1: FIT IN DEUTSCH 1
  • Goethe-Zertifikat A1: Start Deutsch 1
  • Goethe-Zertifikat A2:FIT IN DEUTSCH

پس از آن برای سطوح بالاتر آژمون های  Goethe-Zertifikat A2 – B1 – B2 – C1 – C2 در نظر گرفته شده است.

برای حرفه ای ها، آزمون Goethe-Test PRO نیز وجود دارد که فقط در زبان حرفه ای آلمانی و به منظور تسلط بر محیط کار تمرکز دارد. این آزمون دارای سیستم نمره قبولی یا مردودی نیست (بر خلاف سایر آزمون های گوته) اما در عوض، سطح مهارت زبان آلمانی آن جهت تعیین قابلیت در نامزدهای شغلی استفاده می شود.

ثبت نام در آزمون گوته

جهت دریافت گواهینامه گوته، باید به یک مرکز آزمون های رسمی زبان آلمانی نزدیک محل زندگی خود مراجعه کنید، در یک تاریخ مناسب برای آزمون گوته ثبت نام کنید و هزینه شرکت در آزمون را پرداخت کنید. از آنجا که هزینه ها توسط هر موسسه به طور جداگانه تعیین می شود، شما باید برای اطلاع از مبلغ دقیقی که باید پرداخت کنید با مرکز آزمون منطقه خود تماس بگیرید.

به منظور یافتن مراکز آزمون های زبان آلمانی نزدیک به خود، کشور خود را از فهرست موجود در سایت گوته انتخاب کنید. سپس به وب سایت موسسه هدایت خواهید شد و می توانید اطلاعات بیشتری در مورد مرکز آزمون محل خود کسب کنید.

آزمون های گوته در چه سبکی است؟

مانند اکثر آزمون های زبان آلمان، آزمون گوته نیز به چهار بخش خوانش، نوشتار، شنیدار و گفتار تقسیم شده است. بخش گفتاری به صورت حضوری، به صورت فردی، به صورت جفت یا به صورت گروهی (فقط برای سطح A1) انجام می گردد. سایر قسمت های آزمون به شکل یک ماژول پیوسته و به طور متوالی تکمیل می شوند. برای امتحان سطح B1، می توان ماژول صحبت را جدا از بخش خواندن، نوشتن و گوش دادن برگزار کرد.

مدت زمان این آزمون ها بستگی به این دارد که فرد در کدام سطح آزمون قرار می گیرید. به عنوان مثال، Goethe-Zertifikat A1 فقط ۸۰ دقیقه طول می کشد که ۲۰ دقیقه آن به بخش نوشتن و گوش دادن، ۲۵ دقیقه به خواندن و ۱۵ دقیقه به مکالمه اختصاص پیدا می کند. با این حال، در آزمون سطح C1، قسمت نوشتن به خودی خود ۸۰ دقیقه است، ۷۰ دقیقه برای خواندن، ۴۰ دقیقه برای شنیدن و ۱۰ یا ۱۵ دقیقه نیز برای صحبت کردن اختصاص داده شده است.

مورد دیگر آزمون سطح C2 است که به آن Großes Deutsches Sprachdiplom نیز می گویند. در این آزمون، چهار قسمت دارای ماژول هایی هستند که می توانند به صورت جداگانه یا با هم انجام شوند. چهار گواهینامه جداگانه ای که پس از گذراندن هر کدام از ماژول ها دریافت می کنید، می توانند به عنوان یک مدرک دانشگاهی واحد در نظر گرفته شوند.

در هر ماژول حداکثر ۱۰۰ امتیاز می توان کسب کرد و ۶۰ امتیاز دیگر برای گذراندن آن لازم است. برای سطح A1 – A2 – B2 – C1 تعداد کل امتیازات ۱۰۰ است، که شامل ۷۵ امتیاز در آزمون کتبی و ۲۵ امتیاز در آزمون شفاهی می باشد. برای گذشتن از این آزمون به حداقل ۴۵ امتیاز در قسمت های نوشتن، خواندن، گوش دادن و ۱۵ امتیاز در ماژول صحبت کردن نیاز دارید.

کدام آزمون گوته برای من مناسب است؟

قبل از تصمیم گیری در مورد نوع آزمون، سطح فعلی شما را با یک آزمون شفاهی در مرکز زبان ارزیابی می کنند تا به شما در انتخاب مناسب ترین آزمون کمک کنند. زمانی که آزمون بهینه مطابق با توانایی شما تعیین شد، شما باید شروع به آماده سازی با دروس انعطاف پذیر و کارآمد کنید.

در آزمون گوته با چارچوبی مشخص سطوح مختلف توانایی فرد را در آزمون های گوته مشخص می کند و تقریباً به صورت زیر تقسیم می شود: A برای مبتدیان ، B برای سطح متوسط ​​و C برای سطح پیشرفته. به طور کلی افراد به منظور اثبات تسلط خود بر زبان آلمانی در سطح بین المللی در آزمون های رسمی گوته شرکت می کنند. ، که در سطوح A1 تا C2 لحاظ شده است.دوره آماده سازی این آزمون بسته به میزان توانایی و آموزش فرد در حدود ۲ یا ۳ هفته طول می کشد.

این آزمون به ۴ قسمت مختلف تقسیم شده است:

توانایی شنیداری

توانایی درک مطلب

توانایی نوشتن متن

توانایی صحبت کردن

معرفی سطح های مختلف آزمون گوته

۱- سطح A1

این گواهی نشان می دهد که داوطلبان مهارتهای اساسی زبان را کسب کرده اند و با سطح اول (A1) مطابقت دارد.

گواهینامه A1 مربوط به سطح اول است. این بدان معنی است که افرادی که با A1 شروع می کنند دانش زیادی در مورد زبان آلمانی نمی دانند.

آزمون A1 نیازمند دانستن موارد زیر است:

  • دانستن اعداد
  • خواندن زمان یا ساعت
  • آشنایی با قیمت ها
  • توضیح کامل راه ها و مسیرها
  • درک صحبت های شخصی که آرام و شمرده صحبت می کند
  • داشتن یک مکالمه عادی به زبان آلمانی

۲- سطح A2

این سطح نیاز به مهارت های ابتدایی زبان دارد و با سطح دوم (A2) مطابقت دارد.

با دریافت گواهینامه سطح آزمون گوته A2 شما دارای یک سطح پایه آلمانی هستید که توانایی های زیر را خواهید داشت:

  • درک جملات و استفاده از عبارات در زندگی روزمره
  • برقراری ارتباط و تبادل نظر درباره موضوعاتی که می دانید
  • صحبت کردن در مورد اینکه از کجا آمده اید
  • توضیح در مورد شغل و تحصیلات خود
  • توضیح دادن در مورد آنچه شما می خواهید یا نمی خواهید

۳- سطح B1

یک آزمون آلمانی برای جوانان و بزرگسالان است که با سطح سوم (B1) مطابقت دارند. با داشتن گواهینامه B1، می توانید در یک Studienkolleg (یک کالج ویژه برای آماده سازی در دانشگاه های آلمان، که حتی برای دانشجویان خاص نیز اجباری است) تحصیل کنید. همچنین اگر می خواهید در آلمان کار کنید این سطح به شما کمک زیادی می کند.

با عبور از این سطح، موارد زیر را درک خواهید نمود:

  • درک همه اطلاعات هر فردی که با او صحبت می کنید مشروط بر اینکه مکالمه در مورد زندگی روزمره یا موضوعی باشد که درباره آن می دانید، مانند شغل، مدرسه و اوقات فراغت.

۴- سطح B2

یک آزمون آلمانی برای جوانان و بزرگسالان است. این گواهی نشان می دهد که داوطلبان مهارت های پیشرفته زبان را کسب کرده اند و با سطح چهارم (B2) مطابقت دارد. اگر گواهینامه B2 زبان آلمانی را دریافت کنید، می توانید در Studienkolleg تحصیلات خود را آغاز کنید و یا در رشته پزشکی خود شروع به کار کنید.

بنابراین موارد زیر را درک خواهید کرد:

  • درک متون پیچیده در مورد موضوعات پیچیده، که بخشی از مکالمه در مورد چنین موضوعاتی باشید.
  • زبان آلمانی را روان صحبت می کنید
  • دیدگاه خود را درباره هر موضوعی مطرح کنید و در مورد مزایا و معایب آن نیز بحث می کنید.

۵- سطح C1

یک آزمون ویژه برای بزرگسالان است. این آزمون گواهی می دهد که داوطلبان مهارت های پیشرفته زبان را کسب کرده اند و با سطح پنجم (C1) مطابقت دارد. گواهینامه C1 آلمانی بسیار نزدیک به مهارت های فردی با زبان مادری آلمانی است. بسیاری از شرکت های معتبر آلمانی به این آزمون احتیاج دارند و این نوع از آزمون گوته مهارت زبان آلمانی را بسیار خوب نشان می دهد.

پس از گذراندن این آزمون توانایی های زیر را خواهید داشت:

  • درک متون پیچیده که می توانید خلاصه ای از آن را به زبان خود بیان کنید
  • بدون اینکه به دنبال کلمات در فرهنگ لغت باشید، به طور خودجوش درباره هر موضوعی که می خواهید صحبت کنید.
  • شما می توانید از زبان آلمانی به صوت روان و انعطاف پذیر در جامعه و محیط کاری خود استفاده کنید.

۶- سطح C2

این آزمون گواهی می دهد که داوطلبان مهارتهای زبان بسیار پیشرفته ای کسب کرده اند و با سطح ششم (C2) مطابقت دارد. در این سطح از زبان آلمانی فرد دارای مهارت های زبانی و برقراری ارتباطات اجتماعی همچون فردی با زبان مادری آلمانی است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 103 views بار دسته بندی : مقالات زبان آلمانی تاريخ : 11 سپتامبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.