آلمانیو بورسیه تحصیلی آلمان به همراه معرفی دانشگاه های برتر - آلمانیو

موضوعات این مقاله

بورسیه تحصیلی آلمان ، محبوب ترین هدف برای دانشجویان بین المللی غیر انگلیسی زبان و بهترین گزینه است که بیش از ۳۸۰ دانشگاه را با بیش از ۱۷۰۰۰ برنامه تحصیلی میزبانی می کند. واضح است که یک انتخاب محبوب برای دانشجویان بین المللی است و به عنوان سومین مقصد و محبوب ترین دانشگاه در سطح جهان، بعد از انگلستان و ایالات متحده است. جای تعجب نیست که در حال حاضر، ۳۵۷،۰۰۰ دانشجوی خارجی در حال تحصیل در آلمان هستند.

چرا در آلمان تحصیل کنیم؟

آلمان بسته به انتخاب محل تحصیل، طیف گسترده ای از تجربیات را به جامعه دانشجویان بین المللی ارائه می دهد. دلیل اصلی تحصیل در آلمان شهریه رایگان است! یکی از سیاست های مهم دولت آلمان در حوزه شهریه دانشگاه برای دانشجویان داخلی و دانشجویان بین المللی است. اکثر دانشگاه های آلمان نه همه آنها دارای شهریه رایگان هستند.

تعداد کمی از دانشگاه ها خصوصی هستند که هزینه دریافت می کنند. در سال ۲۰۱۷/۱۸، فقط ۱۹ دانشگاه خصوصی و ۹۳ دانشگاه علمی کاربردی خصوصی این هزینه ها را دریافت کرده اند، که در کل کمتر از ۱۰ درصد دانشگاه های آلمان را تشکیل می دهد.

در حالی که برخی از دانشجویان بین المللی با بورسیه تحصیلی آلمان ترجیح می دهند در دانشگاه های خصوصی شرکت کنند، دانشگاه های دولتی بدون شهریه هنوز هم گزینه برتر هستند.

کشور آلمان همچنین از نظر آموزش و یادگیری بسیار مورد توجه است. بسیاری از دانشمندان بزرگ، مانند انیشتین، پلانک و… که به عنوان «سرزمین شاعران و اندیشمندان» شناخته می شود، از طریق سیستم آموزش عالی آلمان وارد شدند.

این شهرت به دلیل مدرن سازی مداوم در یادگیری، با به روزترین و مؤثرترین رویکردهای آموزش و تحقیق که به طور مداوم اجرا می شود، شناخته شده است.

کارفرمایان با تجربه بسیار خوبی که دارند، رویکرد با کیفیت بالا در آموزش و تحقیق را که دانشجویان در موسسات آلمان تجربه کرده اند را تشخیص می دهند و آنها را به گزینه ای ایده آل برای استخدام تبدیل می کنند.

مقایسه تحصیل در آلمان با دیگر کشورها

بزرگترین تفاوت، همانطور که در بالا ذکر شد، شهریه های موجود برای دانشجویان بین المللی در آلمان است. در ایالات متحده آمریکا، کانادا و استرالیا، دانشجویان بین المللی انتظار دارند که هر سال بین ۱۰ تا ۵۰ هزار دلار شهریه بپردازند.

جدای از بورسیه تحصیلی آلمان، تحصیل در آلمان کمترین پرداخت هزینه را ارائه می دهد که در نهایت میزان بدهی دانشجویان فارغ التحصیل در پایان تحصیل را کاهش می دهد.

دانشگاه های برتر آلمان

موسسات آلمانی در بین نخبگان آموزش عالی شناخته شده اند. شهرهای بزرگ آلمان، مانند فرانکفورت، هامبورگ، برلین و کلن، میزبان چندین موسسه هستند که حداقل یکی از آنها در ردیف بهترین های جهان قرار دارد.

آلمان برخی از معتبرترین موسسات آموزش عالی در کل اروپای غربی را در خود جای داده است که هم شامل موسسات سنتی قدیمی و هم موسسات فنی تازه تاسیس می باشد.

دانشگاه های برتر ترکیه

در مجموع ۳۰ موسسه آموزش عالی آلمان از بهترین های جهان به حساب می آیند و در ۵۰۰ رتبه برتر دانشگاه های QS World Rankings 2019 قرار دارند.

۵ دانشگاه برتر آلمان

اگرچه دانشگاه های بسیار معتبری در سراسر این کشور وجود دارد، اما در اینجا خلاصه ای از ۵ دانشگاه آلمانی با بالاترین رتبه در QS World University Rankings 2019 آورده شده است.

دانشگاه LMU مونیخ – LMU of Munich

دانشگاه Ludwig Maximilian University of Munich یک دانشگاه دولتی است که در سال ۱۴۷۲ تاسیس شد و یکی از قدیمی ترین دانشگاه های آلمان است. این دانشگاه در ۴۲ دوره افتخارات برنده شدن جایزه نوبل را دارد و به عنوان یک مؤسسه برتر دانشگاهی و تحقیقاتی شناخته می شود. دانشجویان بین المللی ۱۳ درصد از دانشجویان را تشکیل می دهند و این دومین جمعیت دانشجویی در آلمان است.

دانشگاه فنی مونیخ – Technische Universität München

دومین دانشگاه دولتی مونیخ Technische Universität München است. اختصاص یافته به حوزه علم و فناوری. سه بخش در دانشگاه بیش از ۱۷۰ دوره درسی را ارائه می دهند که بر مهندسی، علوم و فناوری متمرکز هستند. ۱۳ جایزه نوبل از سال ۱۹۲۷ به شرکتهای وابسته دانشگاه اعطا شده است. بیش از ۳۹۰۰۰ دانشجو در این دانشگاه شرکت می کنند که تقریبا ۹۰۰۰ نفر از آنها خارجی هستند.

دانشگاه هایدلبرگ – Heidelberg University

قدیمی ترین دانشگاه آلمان Heidelberg University می باشد که میزبان بیش از ۳۰،۰۰۰ دانشجو است. این دانشگاه تحقیقاتی عمومی در شهر هایدلبرگ است، یکی از زیباترین شهرهای آلمان و مقصد گردشگری محبوب است. دانشجویان بین المللی به نمایندگی از ۱۳۰ کشور جهان، ۲۰٪ از دانشجویان این کشور را تشکیل می دهند.

دانشگاه هومبولت برلین – Humboldt University of Berlin

Humboldt University of Berlin دانشگاه دولتی واقع در پایتخت آلمان است. این مؤسسه بسیار مشهور و مورد توجه است، به ویژه در مطالعات هنر و علوم انسانی بسیار عالی و دارای یک کتابخانه حاوی حدود ۶٫۵ میلیون کتاب است. حدود ۳۳،۰۰۰ دانشجو در این دانشگاه شرکت می کنند که ۱۶٪ آنها بین المللی هستند.

دانشگاه فرایبورگ – University of Freiburg

پنجمین دانشگاه قدیمی آلمان University of Freiburg است، همچنین یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی است. تقریباً ۲۵۰۰۰ دانشجو وجود دارد که ۱۶٪ آنها دانشجویان خارجی به نمایندگی از ۱۲۰ کشور مختلف هستند.

این دانشگاه به سنت دیرینه خود در زمینه آموزش علوم انسانی و علوم طبیعی مشهور است و همچنین ۱۹ عضو برنده جایزه نوبل وابسته به دانشگاه، ۱۵ نفر از کارکنان بالاترین جایزه آلمان را در زمینه تحقیقات کسب کرده اند. این دانشگاه به دلیل محیط کوهستانی خود که به دلیل فعالیت در فضای در دسترس زیاد برای دانشجویان نیز شناخته شده است.

دانشگاه هایی که بورسیه تحصیلی آلمان ارائه می دهند

تقریباً تمام دانشگاه های دولتی آلمان تحصیلات رایگان را با هزینه ترم حدود ۲۰۰ یورو ارائه می دهند اما برخی از مدارس بجای آن بورسیه تحصیلات آلمان را ارائه می دهند.

دانشگاه RWTH آخن – RWTH Aachen University

این دانشگاه فرصت های مالی برای دانشجویان بین المللی و داخلی دارد.

دانشگاه هامبورگ – University of Hamburg

به کلیه دانشجویان برجسته بین المللی از هر سطح و دوره که حداقل ۲ ترم در برنامه خود ثبت نام کرده اند، بورس تحصیلی ارائه می دهد.

دانشگاه اولم – University of Ulm

برای دانشجویان بین المللی نزدیک به فارغ التحصیلی بورس تحصیلی مبتنی بر نیاز دارد. بودجه صرفاً برای یک ترم ارائه می شود.

دانشگاه علمی کاربردی هامبورگ

این دانشگاه نیز بورس تحصیلی را به دانشجویان بین المللی برای همه موارد به استثنای طراحی، بهداشت عمومی و مدیریت عمومی) ثبت نام شده در دوره کارشناسی ارشد را ارائه می دهد.

دانشگاه هایدلبرگ

بورس تحصیلی متنوعی را برای دانشجویان بین المللی مانند بورس تحصیلی امیرانا برای دانشجویان کشورهای در حال توسعه برای تحصیل پزشکی یا دندانپزشکی در دانشگاه در نظر گرفته است.

هزینه تحصیل در آلمان

همانطور که اشاره شد، هزینه تحصیل دانشجویان در دانشگاه های دولتی آلمان در مقطع کارشناسی کاملا رایگان است. البته این موضوع در مورد دانشگاه های منطقه بادن وورتمبرگ کاملا مستثنی است و دانشجویان موظف به پرداخت سالیانه ۳۰۰۰ یورو جهت شهریه می باشند.(به استثنای پناهندگان و دانشجویان دکترا)

این در مورد دانشگاه های اشتوتگارت، فرایبورگ، هوهنهایم، هایدلبرگ و اولم در بین سایر دانشگاه ها صدق می کند. معافیت های مربوط به پرداخت هزینه برای اغلب دانشجویان کشورهای عضو اراسموس، افرادی که از اقامت دائم اتحادیه اروپا برخوردار هستند و سایر دانشجویان با مدرک ورودی HE آلمان، نیز اعمال می شود.

هزینه تحصیل در آلمان

علی رغم اینکه دانشگاه ها بدون شهریه هستند، کلیه دانشجویان ملزم به پرداخت هزینه برای تامین هزینه ها مانند ثبت نام، مدیریت و پشتیبانی دانشجویان هستند. این هزینه در برخی موسسات متفاوت خواهد بود اما به طور معمول در حدود ۳۵۰ یورو است.

دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد گاهی نیاز به پرداخت شهریه دارند. هزینه هایی برای دانشجویان “نامتوالی” تلقی می شود، بدین معنی که دانشجو در سال های اخیر لیسانس خود را در دانشگاه آلمان به پایان نرسانده است.

اگر برای تحصیل در آلمان در مقطع کارشناسی ارشد نیاز به پرداخت شهریه است، این هزینه برای هر سال تحصیلی حداکثر ۲۰۰۰۰ یورو هزینه دارد. دانشجویانی که مستقیماً از مقطع کارشناسی که در آلمان به اتمام رسیده است، به برنامه های کارشناسی ارشد وارد می شوند شهریه کم یا بدون هزینه ای را می پردازند.

هزینه های زندگی در آلمان

اقامتگاه های دانشجویی در آلمان یک گزینه انتخابی مسکن ارزان قیمت است، اما تقاضای آنها بسیار کم است. آپارتمان های مشترک، مکان های عمومی، کافی شاپ، مکان های خشکشویی و محل نگهداری دوچرخه، سایر گزینه های خوب برای دانشجویان است. هزینه اجاره در هر ماه بین ۲۱۰ تا ۳۶۰ یورو است، بسته به اینکه شما به تنهایی زندگی می کنید یا اینکه یک شریک در زندگی یا در دانشگاه خود داشته باشید.

همچنین شهرهای بزرگ قیمت اجاره بیشتری را ارائه می دهند. هزینه یک آپارتمان دانشجویی در برلین ۴۳۰ یورو است، در حالیکه در مونیخ، یکی از شهرهای گران آلمان، اجاره بها به ۶۶۵ یورو در ماه نزدیک می شود.

علاوه بر اجاره، دانشجویان همچنین به بودجه مواد غذایی، قبوض آب و برق و فعالیت های اجتماعی نیز نیاز دارند. هنگام تحصیل در آلمان توصیه می شود ۸۵۰ یورو در هر ماه در نظر بگیرید، اگرچه اگر در یکی از شهرهای بزرگتر مانند مونیخ زندگی می کنید باید این مبلغ را افزایش دهید.

ویزای دانشجویی تحصیل در آلمان

دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا

استرالیا، کانادا، اسرائیل، ژاپن، کره جنوبی، نیوزیلند، سوئیس یا ایالات متحده: نیازی به ویزا ندارند اما باید اجازه اقامت بگیرند.

در اولین مرحله برای دریافت ویزا اقدام کنید (ویزای شینگن = برای ۳ ماه تحصیل، ویزای ملی = برای بیش از ۳ ماه تحصیل)

ویزا و اجازه اقامت را می توان از سفارت آلمان دریافت کرد.

برای اجازه اقامت ابتدا باید در اداره ثبت اسکان ثبت نام کنید، ثابت کنید که بیمه نامه درمانی دارید، ثابت کنید که تقریباً درآمد ۸۷۰۰ یورو در سال را دارید (برای هزینه های زندگی)، گذرنامه خود را با ویزا (در صورت لزوم) و قرارداد اجاره نشان دهید.

در ادامه مدارکی مشابه مجوز اقامت را ارائه کنید. همچنین ممکن است از شما سوابق کیفری و گواهی پزشکی خواسته شود.

همه دانش آموزان باید مهارت لازم در زبان آموزشی دوره کارشناسی خود را ثابت کنند.

انواع بورسیه تحصیلی آلمان برای دانشجویان

بورسیه تحصیلی آلمان یکی از المان های مهم در تحصیل خارج از کشور است که ایده آل همه دانشجویان است؛ بنابراین در ادامه مطلب به معرفی مهم ترین بورسیه های تحصیلی آلمان می پردازیم.

 بورسیه تحصیلی آلمان DAAD

(Deutscher Akademischer Austauschdienst) یک موسسه آکادمیک محبوب برای دانشجویان بین المللی است که  از سال ۱۹۲۵ هایدلبرگ مستقر و ارائه دهنده خدمات برای دانشجویان بین المللی لست. در واقع، در سراسر جهان این بزرگترین سازمان در نوع خود است.

بورس تحصیلی DAAD چیست؟

برنامه بورس تحصیلی DAAD مهمترین سازمان دانشگاهی است. با ۵۲۲ میلیون یورو سرمایه، در هر زمان، بیش از ۱۴۰،۰۰۰ دانشمند را پشتیبانی و پرورش می دهد.

این بورس تحصیلی از طریق هر ۳۶۵ عضو از موسسات DAAD ارائه می شود و در رشته های متنوعی از جمله مهندسی شیمی، زبانشناسی و عملکرد موسیقی را پوشش می دهد.

آنها تقریباً فقط برای مقاطع کارشناسی ارشد یا دکترا در سطح بالاتر هستند، نه لیسانس و یا سایر مدارک.

چگونه می توانم بورس تحصیلی آلمان DAAD را دریافت کنم؟

واجد شرایط شدن برای بورس تحصیلی DAAD خیلی دشوار نیست. برای تامین بودجه DAAD، متقاضیان باید مدرک کارشناسی را به پایان رسانده باشند یا مدارک مربوط به آخرین سال تحصیل خود را داشته باشند. محدودیت سنی وجود ندارد، اگرچه ممکن است بین اتمام دوره لیسانس و گرفتن کمک هزینه DAAD زمان زیادی لازم باشد.

افرادی که قبلاً در آلمان بوده اند نیز می توانند درخواست دهند، مشروط بر اینکه کمتر از ۱۵ ماه اقامت داشته باشند. ممکن است نیازهای زبانی وجود داشته باشد، اگرچه سطح مناسب انگلیسی معمولاً برای اکثر دروس خوب است. شرایط مورد نیاز متفاوت است، بنابراین اسناد مربوط به هر کمک هزینه را بررسی کنید.

کسب اطلاعات در این زمینه بسیار ساده است. فقط به سایت DAAD بروید و از قسمت جستجو استفاده کنید.

چه زمانی باید برای بورسیه های DAAD اقدام کنم؟

با کمک هزینه های تحصیلی، معمولاً بهتر است زودتر اقدام کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید. بورسیه تحصیلی آلمان DAAD نیز از این قاعده مستثنی نیست، اما برخی از تاریخ های مهم را نیز باید بخاطر بسپارید.

زمان درخواست بورسیه تحصیلی DAAD:

در آلمان، دوره درخواست ترم زمستانی سال تحصیلی بعدی در ماه مه آغاز می شود و در ۱۵ ژوئیه به پایان می رسد. با این حال، یک ترم تابستانی نیز وجود دارد که از آوریل آغاز می شود. در این صورت، درخواست ها باید از اوایل دسامبر تا ۱۵ ژانویه ارسال شود.

 بورسیه تحصیلی اراسموس پلاس

اراسموس پلاس یک طرح اعطای کمک هزینه در سراسر اتحادیه اروپا است که توسط کشورهای عضو اتحادیه اروپا تأمین می شود. در این برنامه بودجه ای را برای دوره های مبادله یک ساله دانشجویان بین المللی در دانشگاه های آلمان فراهم می کنند.

اراسموس که در سال ۱۹۸۷ ایجاد شد، به بیش از ۳ میلیون دانش آموز در رسیدن به اهداف علمی خود کمک کرده است؛ و در طول راه گسترش یافته است و در سال ۲۰۱۴ به “اراسموس +” تبدیل شده است.

این سازمان پیشرفته در حال حاضر سیستم های یادگیری جوانان، دانش آموزان و مادام العمر و همچنین محوطه های کاری مربوط به صنعت را گرد هم آورده و دامنه امکانات دریافت کنندگان را بسیار گسترش داده است.

چگونه می توان برای تحصیل در آلمان بورسیه تحصیلی گرفت؟

اراسموس + طیف گسترده ای از بورسیه های تحصیلی را در آلمان ارائه می دهد، اما برای همه در دسترس نیست.

برای مبتدیان، شما باید در یک موسسه آموزش عالی تحصیل کنید. علاوه بر این، هر دو مؤسسه درگیر (دانشگاه و کالج شما در آلمان) باید تاییدیه اراسموس برای آموزش عالی را امضا کرده باشند.

برای دانشجویان اتحادیه اروپا، شرایط چندان سختگیرانه نیستند و اکثر دانشگاه های بزرگ در طرح اراسموس شرکت می کنند. با کمک هزینه های ثبت نام، مسافرت و هزینه های اساسی زندگی، از جمله مخارجی است که ارزش تجربه را دارد.

طریقه واجد شرایط بودن برای اراسموس

برای اطلاع از اینکه آیا واجد شرایط بورسیه اراسموس + هستید یا خیر، برای اطلاعات بیشتر به وب سایت اتحادیه اروپا بروید.

سایر بورسیه های تحصیلی آلمانی

کمک هزینه تحصیلی آلمان

این یک بورس تحصیلی عالی دیگر برای دانشجویان بین المللی در آلمان است. هدف آنها ارتقا دانشجویان با استعداد و متعهد در دانشگاه های معتبر دولتی در آلمان است. علاوه بر نمرات خوب، اعطای کمک هزینه تحصیلی دویچلند همچنین شامل تعهد اجتماعی و دستاوردهای شخصی خاص – نظیر عبور موفقیت آمیز از موانع موجود در پروسه آموزشی خود فرد است.

 اراسموس موندوس

اراسموس بورس تحصیلی دیگری است که ارزش درخواست را دارد زیرا بزرگترین ارائه دهنده بورس تحصیلی برای تحصیل در اتحادیه اروپا است. این کمیسیون با حمایت مالی کمیسیون اروپا، دانشجویان بین المللی را برای تحصیل در اروپا تأمین می کند. این کمک هزینه های زندگی هنگام شرکت در یک برنامه تبادل برای تحصیل در اروپا را تأمین می کند.

بورسیه تحصیلی بین المللی فوق دکتری انیشتین

بورسیه تحصیلی بین المللی فوق دکتری انیشتین بورسیه ای است که توسط بنیاد انیشتین برای تحقیقات پس از دکتری در دانشگاهی در برلین حمایت مالی می شود.

 فلوشیپ تحقیقاتی هومبولت

بورسیه تحصیلی آلمان هومبولت منحصراً برای دانشمندان و دانشمندان از هر موضوع و ملیتی است.

بورسیه های Kofi Annan MBA

این بورس تحصیلی برای حداکثر پنج دانشجوی بین المللی از کشورهای در حال توسعه برای تحصیل در MBA تمام وقت و یک ساله در دانشکده مدیریت و فناوری اروپا در برلین است.

 بورس تحصیلی KAAD

بورسیه KAAD برای دانشجویان بین المللی از کشورهای در حال توسعه (در آفریقا، آسیا، شرق میانه و امریکا لاتین) به مطالعه در دانشگاه آلمان در مقطع کارشناسی ارشد یا دکترا. داوطلبان باید مهارت های آلمانی زبان داشته و از فرقه های کاتولیک-مسیحی باشند.

 ماری کوری

این بورس تحصیلی پس از دکترا را برای دانشجویان بین المللی از کشورهای در حال توسعه که مایل به تحصیل در آلمان هستند ارائه می دهد و بودجه آن توسط کمیسیون اروپا تأمین می شود.

 بورس تحصیلی هاینریش بول برای دانشجویان بین المللی

برای تحصیلات کارشناسی و کارشناسی ارشد در یک موسسه معتبر موجود است.

بورسیه های علوم کرت هانسن

برای دانشجویان بین المللی که با هدف پرورش و آموزش مربیان علوم وارد شده اند، در دسترس است.

بورسیه Deutschland Stipendium

این نوع از بورسیه تحصیلی آلمان ۳۰۰ یورو در ماه برای دانشجویان با استعدادی می باشد که از هر ملیتی در دانشگاه های آلمان تحصیل می کنند.

چگونه می توانم در آلمان به صورت رایگان تحصیل کنم؟

به طور خلاصه، روش های بی شماری برای تامین هزینه تحصیل در آلمان در دوره کارشناسی یا کارشناسی ارشد وجود دارد.

دانشجویان دوره کارشناسی باید بدانند که چندین دانشگاه دولتی آلمان دانشگاه های بدون شهریه هستند. از سال ۲۰۱۴، هزینه های دوره های لیسانس تقریباً در همه کالج ها با “هزینه مدیریت” جایگزین شده است که هزینه های آن در هر ترم تقریباً ۲۵۰ یورو است. این استثنا در ایالت بادن-وورتمبرگ آلمان است که در آن برای دانشجویان غیر اروپایی در هر ترم ۱۵۰۰ یورو شهریه پرداخت می شود.

بنابراین، دانشجویان دوره کارشناسی می توانند بر یافتن کمک هزینه برای تامین هزینه های زندگی متمرکز شوند؛ و برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری، ارگان هایی مانند بنیاد هاینریش بول، یا بورس تحصیلی DAAD وجود دارد. بنابراین شما همیشه گزینه ها و راه هایی برای مقرون به صرفه تر شدن آموزش خواهید داشت.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 74 views بار دسته بندی : مقالات زبان آلمانی تاريخ : 11 سپتامبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.