آلمانیو رنگ ها به زبان آلمانی + نحوه بیان آن - آلمانیو

موضوع رنگ ها به زبان آلمانی به طور کلی مبتنی بر حفظ است و در وهله اول به خاطر سپردن پرکاربردترین رنگ های آلمانی در زندگی روزمره کافی خواهد بود. همانطور که می دانید وضعیت موجودات، رنگ ها، شکل ها، اعداد، ترتیب، مکان و… بطور کلی کلماتی هستند که خصوصیات را توصیف می کنند و به آن ها صفت گفته می شود. کلمات آبی، قرمز، داغ، بزرگ، سریع، عریض در جملاتی مانند خودکار آبی، بادکنک قرمز، چای داغ، میز بزرگ، قطار گلوله، جاده عریض صفت هستند.

این بدان معنی است که رنگ ها نیز صفت هستند. همانطور که می دانید در زبان آلمانی حروف اول اسم ها با حروف بزرگ نوشته می شوند و حروف اول صفت ها بزرگ نمی شوند. بنابراین، هنگام نوشتن رنگ های آلمانی در جملات، حروف اول را بزرگ نمی کنیم. به عنوان مثال کلمات قرمز ، آبی ، زرد ، سبز  در کلماتی مانند دوچرخه قرمز ، ماشین آبی ، سیب زرد ، لیمو سبز صفت هستند. این صفت ها بر رنگ موجودات دلالت دارند.

موضوع رنگ ها در زبان آلمانی یکی از موضوعاتی است که باید به خوبی به خاطر بسپارید و یاد بگیرید، زیرا اغلب در زندگی روزمره از آن استفاده می شود. وقتی در مورد موجودات صحبت می کنیم، معمولاً رنگ آنها را می گوییم. برای مثال، می‌توانی به درخت کنار آن ماشین قرمز نگاه کنی؟ چقدر زیبا! “، ” آیا می توانید اسباب بازی را در کنار توپ آبی است را بیاورید؟

نکات مهم در یادگیری رنگ های زبان آلمانی

در ابتدای شروع به آموزش رنگ ها به زبان آلمانی، ابتدا باید رنگ های مهم یعنی رنگ های اصلی را یاد بگیرید. در صورت تمایل می توانید رنگ های متوسط کمتر استفاده شده را بعداً یاد بگیرید. به عنوان مثال می توان از پرکاربردترین رنگ های آلمانی مانند قرمز، زرد، آبی، سفید، مشکی، نارنجی، آبی تیره و قهوه ای شروع کرد.

موضوع مهم دیگری که در رنگ های آلمانی باید روی آن تمرکز کنیم این است که حروف اول نام رنگ ها باید با حروف کوچک نوشته شود.

همانطور که می دانید حروف اول همه اسامی به زبان آلمانی با حروف بزرگ نوشته می شود. به عبارت دیگر، حروف اول همه اسم ها، خواه نام خاص باشد یا نام عمومی، در یک جمله با حروف بزرگ نوشته می شود. اما رنگ ها اسم نیستند. رنگ ها صفت هستند. بنابراین، هنگام نوشتن نام رنگ در یک جمله به زبان آلمانی، نیازی به بزرگ کردن حرف اول رنگ نداریم. زیرا حروف اول صفت ها نیازی به حروف بزرگ ندارند.

اما اگر قرار باشد بعد از نقطه یک رنگ را به کار ببریم، اگر قرار باشد اولین کلمه جمله یک رنگ باشد، از آنجایی که هر جمله با حرف بزرگ شروع می شود، اولین کلمه جمله با حرف بزرگ نوشته می شود، حتی اگر نام رنگ یا صفت دیگری باشد.

لیست کامل رنگ ها به زبان آلمانی

Weiß

سفید
Schwarz

سیاه

Gelb

 زرد
Rot

قرمز

Blau

آبی
Grün

سبز

Orange

نارنجی
Rosa

صورتی

grau

خاکستری
Violett

رنگ بنفش

Dunkelblau

آبی سرمه ای
Braun

رنگ قهوه ای

beige

رنگ بژ
Hell

روشن

Dunkel

تاریک

Hellrot

قرمز روشن

Dunkelrot

قرمز تیره
Lila

بنفش

Dunkelblau

آبی سورمه ای
Weinrot

قرمز شرابی

کلمات تیره و روشن در آموزش رنگ های زبان آلمانی

در زبان آلمانی کلمه hell به معنای روشنایی و کلمه dunkel به معنای تاریکی است. اگر بخواهیم روشن بودن رنگی را مشخص کنیم، مثلاً وقتی می گوییم آبی روشن، کلمه hell را جلوی کلمه آبی قرار می دهیم و برای نشان دادن تیره بودن آن از کلمه dunkel استفاده می کنیم .

۱- hell blau: آبی روشن

۲- dunkel blau: آبی تیره

۳- hell grün: سبز روشن

۴- dunkel grün: سبز تیره

۵- hell rot: قرمز روشن

۶- dunkel rot: قرمز تیره

استفاده از رنگ ها در جملات

۱- Der Apfel ist grün

سیب سبز است

۲- Der Knoblauch ist weiß

سیر سفید است

۳- Die Tomate ist rot

گوجه فرنگی قرمز است

۴- Die Aubergine ist lila

بادمجان بنفش است

۵- Die Zitrone ist gelb

لیمو زرد است

ترتیب عبارات گفتاری رنگ ها

در درس آموزش رنگ ها به زبان آلمانی، رنگ های آلمانی یا صفت های دیگر مربط به اشیا یا اسم با استفاده از الگوی زیر گفته می شود:

NAME + IST/SIND + COLOR

در الگوی بالا از فعل کمکی ist/sind که قبلاً دیده بودیم در جملات مفرد به صورت ist و در جملات جمع به صورت sind استفاده می کنیم.

اکنون، بیایید درس آموزش رنگ ها به زبان آلمانی را با نوشتن چند جمله نمونه دیگر با استفاده از الگوی بالا به پایان برسانیم.

  • Das Auto ist rot: ماشین قرمز است
  • Das Auto ist gelb: ماشین زرد است
  • Die Blume ist gelb: گل زرد است
  • Die Blumen sind gelb: گلها زرد هستند

رنگ های آلمانی و استفاده از رنگ ها در جملات به صورت بالا می باشد. همچنین می توانید با استفاده از الگوی بالا جملات بسیار متنوعی با رنگ ها و اشیاء مختلف بنویسید.

اگر از این مقاله رضایت داشتید حتما به صفحه آموزش رایگان زبان آلمانی مراجعه نمایید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 94 views بار دسته بندی : مقالات زبان آلمانی تاريخ : 30 اکتبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.