آلمانیو ساده ترین روش یادگیری زبان آلمانی - آلمانیو

۱۳۹۹/۱۲/۱۶


۹۳۹ بازدید

یادگیری زبان آلمانی به ساده ترین روش

یکی از پیشرفته ترین کشور های دنیا المان است که شدیدا در حال رشد است مخصوصا در زمینه مهندسی از این رو مکان بسیار مناسبی است برای مهاجرت و کار کردن؛ مخصوصا که اوضاع اقتصادی ایران به شدت غیر قابل پیش بینی است و بسیاری از جوانان خواهان یادگیری زبان آلمانی هستند تا بتوانند به کشور آلمان مهاجرت کنند. اما برای مهاجرت به هر کشوری، اولین گزینه ای که از شما می پرسند و باید بلد باشید، زبان رایج آن کشور است. مخصوصا در کشور آلمان باید زبان آلمانی را به خوبی صحبت کنید تا بتوانید کار پیدا کنید و با مردم این کشور ارتباط برقرار کنید. ساده ترین روش یادگیری زبان آلمانی می تواند کمک شایانی به شما باشد تا در کمترین زمان ممکن و با بالا ترین کیفیت زبان آلمانی را یاد بگیرید

در این مقاله می خواهیم نکاتی کلیدی و راهکاری هایی کمک کننده در زمینه اصول یادگیری و آموزش زبان آلمانی را به شما زبان آموز عزیز یاد بدهیم پس اگر مشتاق یادگیری و آموزش زبان آلمانی هستید همراه ما باشید.

[lwptoc depth=”۲″]

یادگیری سریع زبان آلمانی

برای این که زبان آلمانی را در کوتاه ترین زمان ممکن یاد بگیرید و بتوانید به این زبان صحبت کنید، باید انگیزه داشته باشید دقت داشته باشید که هیچ چیز را نمی توان بدون انگیزه یاد گرفت، مخصوصا کار هایی که نیاز به یادگیری در طول زمان دارند، پشتکار بسیار زیادی می خواهد. کلید داشتن پشت کار، ایجاد هدف برای خود است. اگر هدف برای خود تعیین کنید انگیزه ای می شود تا ادامه دهید و وسط راه از کار دست نکشید. تمام سختی ها را به جان بخرید تا به صورت کامل به زبان آلمانی مسلط شوید، به یاد داشته باشید که هرچقدر که در این مبحث پیش بروید مباحث قبلی برایتان آسان تر می شود.

هدف گذاری می تواند به این صورت باشد که ببینید می خواهید زبان آلمانی را برای چه منظور یاد بگیرید؛ آیا می خواهید از این زبان برای مهاجرت استفاده کنید؟ برای تحصیل استفاده کنید؟ و یا این که صرفا یادگیری شما مختص به این باشد که بتوانید در مسافرت ها ی کوتاه مدت با مردم آلمان ارتباط برقرار کنید و نیاز های خودتان را برطرف کنید. هرکدام از این ها مراحل خاص خودشان را دارند که باید طی شوند مثلا برای مهاجرت تحصیلی و کاری شما باید حداقل مدرک زبان B1 آلمانی را داشته باشید تا بتوانید به کشور آلمان بروید ولی برای مسافرت های کوتاه مدت و حتی برای زندگی در آلمان میتوانید فقط مکالمه زبان را یاد بگیرید که زمان کمتری هم برای آموزش می خواهد. پس بهترین کار بهره بردن از سریع ترین و ساده ترین روش یادگیری زبان آلمانی است.

شروع یادگیری زبان آلمانی

برای شروع ساده ترین روش یادگیری زبان آلمانی ابتدا سعی کنید که کلمات و لغات آلمانی را برای خود بنویسید. اگر با لغات پر کاربرد زبان آلمانی شروع کنید، خیلی بهتر است، زیرا می توانید به صورت روزمره آنها را به کار ببرید مثلا بجای اینکه بگویید برایم چای بیاورید از عبارت آلمانی آن استفاده کنید. این عبارت ها را برای خود بنویسید تا همیشه به یادتان بماند هنگامی هم که از یادتان رفت بتوانید با رجوع به دفترچه خود آن را بخوانید. نکته ای که وجود دارد این است که علاوه بر این که عبارت های آلمانی را همراه با معنی انها می نویسید نحوه تلفظ آن را هم به فارسی بنویسید تا با تلفظ درست، کلمه را یاد بگیرید.

در فیلم ها و سریال ها به عبارات آلمانی توجه کنید
توجه به عبارات آلمانی در فیلم ها و سریال ها

در فیلم ها و سریال ها به عبارات آلمانی توجه کنید

بعد از این که کلمات را برای خود نوشتید در فیلم ها وسریال های آلمانی بگردید و آنها را پیدا کنید به این صورت هم کلمات بیشتری را پیدا می کنید که باید به دنبال آنها بگردید و معنی آنها را در بیاورید، هم با تلفظ درست کلماتی که پیدا کرده اید آشنا می شوید و متوجه می شوید که در کجا باید آنها را به کار ببرید.

مترادف کلمات آلمانی را پیدا کنید

بلافاصله بعد از این که کلمات را پیدا کردید به دنبال معنی نگردید، به دنبال مترادف کلمات بگردید و آن ها را هم پیدا کنید با این کار با اشکال دیگر به کارگیری لغات در جمله هم آشنا می شوید؛ مثلا برای درخواست غذا در رستوران همانطور که در زبان فارسی چند مدل درخواست داریم در زبان آلمانی هم چند مدل درخواست داریم که باید تمامی آنها را یاد بگیرید، اینکار برای خودتان هم خوب است و اگر کسی با اشکال دیگر از شما درخواست کند، می دانید که منظور او چیست.

با خود دیالوگ های آلمانی را تمرین کنید
یادگیری زبان آلمانی در مقابل آینه

با خود دیالوگ های آلمانی را تمرین کنید

از جمله ساده ترین روش یادگیری زبان آلمانی می توان به دیالوگ خوانی اشاره کرد. اگر در اینترنت سرچ کنید، دیالوگ های بسیاری برای شما نمایش داده می شود، آنها را یادداشت کنید و با یک نفر دیگر تمرین کنید، حتی می توانید جلوی آینه این دیالوگ ها را با خودتان تمرین کنید از کلماتی که یاد گرفته اید استفاده کنید. از کلماتی که یاد گرفته اید در جملات خود استفاده کنید و سعی کنید خودتان هم دیالوگ بسازید.

سعی کنید قدرت یادگیری خودتان را زیاد کنید

تا به حال از خود پرسیده اید که چطور چیزی به خاطرتان می ماند؟ آدرس، شماره تلفن، شماره کارت بانکی و اسم افراد، این ها را چگونه حفظ می کنید و به خاطر میسپارید؟ برای خود کلیدواژه انتخاب می کنید؟ آنها را در جایی می نویسید و یا فقط با شنیدن و دیدن، آنها را به خاطر میسپارید؟ این سوال را از خود بپرسید که من چگونه کلمات را به خاطر می سپارم و بعد به دنبال جواب آن بگردید، خیلی از افراد نمی دانند که چطور کلمات، اعداد و … را به خاطر بسپارند و ان را به پای این می گذارند که ذهن فراری دارند.

اما درستش این است که هر کس توانایی یادگیریش با فرد دیگر متفاوت است بنابراین نمی توان گفت که همه به یک صورت یاد میگیرند خیلی ها اگر در خانه تمرین کنند خیلی بهتر عمل می کنند تا در آموزشگاه و خیلی ها هم در آموزشگاه بهتر عمل می کنند تا این که آموزش خصوصی ببینند، باید برای این که ساده ترین روش یادگیری زبان آلمانی به روی شما کار ساز باشد بدانید که قدرت یادگیری شما به چه صورت است و بیشتر با این روش تمرین کنید.

جمع بندی 

زبان آلمانی یکی از زبان های خوب و مطرح در جهان می باشد که به دلیل اقتصاد قوی کشور آلمان می تواند بسیار کاربردی باشد درست است که انگلیسی زبانی است رایج در تمام دنیا اما بهتر است برای ارتباط گیری با افراد خارجی از زبان خود آنها استفاده کنید. اگر از مطالب داخل سایت آلمانیو استفاده کنید می توانید در سریع ترین زمان ممکن زبان آلمانی را یادبگیرید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 60 views بار دسته بندی : مقالات زبان آلمانی تاريخ : 11 سپتامبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.