آلمانیو مشکلات یادگیری زبان آلمانی - آلمانیو

آیا یادگیری زبان آلمانی دشوار است؟

مشکلات یادگیری زبان آلمانی چیز زیاد عجیبی نیست، بالاخره هر زبان دومی سختی های خودش را دارد و تا زبان آموز روال عادی خودش را پیدا کند مدت زمانی به طول می انجامد، اما در این بین راه کار هایی است که به زبان آموزان کمک خواهد کرد تا بتوانند زمان کمتری را در جابزنند و سریعتر در مسیر یادگیری قرار بگیرند.

بسیاری از زبان آموز ها به دنبال این هستند که بدانند چطور می توانند ذهن خود را بر روی قواعد متمرکز کنند تا بتوانند سریع تر دستور زبان را یاد بگیرند، ابتدا این که هیچ کاری بدون صرف زمان میسر نمی شود دوما این مورد را باید در نظر داشته باشید که ذهن شما تا حدودی مسائل روزمره را در خود نگه می دارد و سپس موارد بیهوده را از خود خارج می کند، پس باید با دقت بسیار، زمانی که به یادگیری زبان اختصاص داده اید را انتخاب نمایید. در این زمان تمام تفکرات روزمره خود را بیرون بریزید و بر روی یادگیری زبان تمرکز کنید. بعد از مدتی در می یابید که چقدر بهتر مطالب در ذهن شما باقی می ماند.

موضوعات این مقاله

در این مقاله ما می خواهیم به این بپردازیم که مشکلات یادگیری زبان آلمانی چیست؟ تا بهتر بتوانیم آنها را از میان برداریم و یادگیری زبان آلمانی را برای خود شیرین نماییم؛ اگر شما هم مایل هستید تا راهکار هایی در مورد کاهش سختی های زبان بدانید تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

اشکالاتی که نوآموزها در یادگیری زبان آلمانی با آنها مواجه خواهند شد

همانطور که پیشتر گفته بودیم یادگیری زبان آلمانی برای کسانی که تازه شروع به یادگیری زبان آلمانی کرده اند کمی سخت می باشد موانعی که بر سر راه قرار می گیرد به شرح زیر می باشد.

سیستم بسیار متفاوت الفبای زبان آلمانی

یکی از مشکلات رایجی که زبان آموزان آلمانی دارند این است که حروف الفبای زبان آلمانی با زبان فارسی متفاوت است و کمی زمان می برد تا با نحوه نگارش حروف آشنا شوند، بیشتر این اتفاق برای کسانی می افتد که سابقه یادگیری زبان های لاتین را نداشته اند. البته این مشکلات با روش های جدیدی اموزش زبان در بلند مدت این مشکلات کمتر دیده می شود.

حفظ حروف تعریف ARTIKEL

یکی از مواردی که در یادگیری زبان آلمانی دشوار است و بسیاری از زبان آموزان با آن مشکل دارند حروف صدا دار است، این حروف شامل:

می باشد که طیف وسیعی از واژگان زبان آلمانی را در بر میگیرد، قواعدی که در ترم های ابتدایی برای تشخیص حروف صدا دار به زبان آموزان یاد داده می شود کارایی چندانی ندارد و آنها باید به ذهن خود اتکا کنند.

فعل در جملات آلمانی چه جایگاهی دارد؟

جایگاه فعل در در زبان آلمانی به تناسب جمله بستگی دارد و می تواند یا در قسمت اول، دوم یا آخر جمله گذاشته شود. برای این که بتوانید جایگاه فعل در جملات آلمانی را بیابید باید تمرین های خود را بسیار گسترده تر کنید؛ در ماه های اولیه به طبع این کار شدیدا دشوار می باشد. یکی از تمرین های مفید برای جمله بندی استفاده از کتاب داستان هایی به زبان آلمانی است، نوشتار کتاب ها در جمله بندی شما بسیار کار ساز است، همانطور تمرینی بسیار مناسب برای املاء کلمات آلمانی می باشد.

با توجه به متد جدیدی که در آموزشگاه آلمانیو برای زبان آموزان در نظر گرفته ایم مدت زمان یادگیری جمله بندی ها بسیار کاهش یافته است و بسته به قدرت یادگیری زبان آموزها درصد بازدهی بسیار بالا رفته است.

جایگاه صفت در جملات آلمانی

یکی دیگر از مشکلات یادگیری زبان آلمانی این است که جایگاه صفت با توجه به نوع جمله تغییر خواهد کرد، و برای این که به درستی متوجه ترکیب صفات با کلمات شوید باید اساتید به درستی بتوانند مباحث مورد نیاز را به شما اموزش دهند. حتما در مورد آموزش زبان آلمانی آموزشگاهی را انتخاب نمایید که اساتید با تجربه ای در آن مشغول هستند.

تمرین برای یادگیری سریع تر زبان آلمانی
تمرین برای یادگیری آلمانی

تمرین هایی برای یادگیری سریعتر زبان آلمانی

برای این که بتوانید زبان آلمانی را به بهترین روش یاد بگیرید بهتر است تا خودتان را در فضایی قرار دهید که همه چیز به زبان آلمانی باشد. مثال: برای شروع زبان برنامه های تلفن همراه خود را به زبان آلمانی تغییر دهید. اگر بازی های کامپیوتری انجام می دهید زبان آنها را به آلمانی تغییر دهید و در بازی های تیمی سرور آلمان را انتخاب کنید، شاید در ابتدا متوجه صحبت  آنها نشوید اما به مرور با نحوه گویش و جمله بندی های دوستان آلمانی خود، آشنا خواهید شد، و گوش شما با زبان آلمانی بهتر اجین می شود.

برای کسانی که می خواهند تازه زبان آلمانی را بیا موزند تمرین هایی مانند دیدن فیلم و سریال آلمانی با زیر نویس می تواند مفید باشد.

از دیگر راه کار هایی که می توانید برای بهتر شدن زبان آلمانی خود استفاده کنید این است که هر لغتی را که به تازگی یاد می گیرید بر روی کاغذی نوشته و ان را مرور نمایید.

با تمرین های مداوم مشکلات یادگیری زبان آلمانی به تدریج محو شده و از بین میروند آنجاست که متوجه می شوید می توانید به سادگی به این زبان سخن بگویید و یا در خواندن و نوشتن دیگر مشکلی نخواهد داشت.

جمع بندی

بهترین راه برای یادگیری زبان آلمانی این است که تمرین های خارج از برنامه داشته باشید، زیرا با یک یا دو جلسه کلاس در هفته زمان زیادی طول می کشد تا بتوانید به زبان آلمانی مسلط شوید، برای این که بتوانید بهتر مشکلات یادگیری زبان آلمانی را پشت سر بگذارید تمرین های مداوم داشته باشید، و این نکته را در نظر داشته باشید که حتما تمرین های شما  زمانی از روز باشد که ذهن استراحت کافی را کرده و آمادگی لازم برای یادگیری را داشته باشد.

سوالات متداول

برای آسانتر شدن یادگیری زبان آلمانی چه باید کرد؟

بهترین راه برای این که زبان آلمانی را بهتر و سریعتر یاد بگیرید این است که خودتان را در شرایطی قرار دهید که انگار در کشور آلمان زندگی می کنید این یک متد خوب برای بهبود عملکرد یادگیریتان است.

چرا زبان آلمانی زبان مهمی است؟

از آنجایی که کشور آلمان اقتصاد قوی دارد و بسیاری از مهاجران ایرانی خواهان این هستند که به کشور آلمان نقل مکان کنند، یکی از مفادی که برای کنسول گری کشور آلمان مهم است این می باشد که مهاجران زبان آلمانی می دانند یا خیر، از این رو یادگیری زبان آلمانی برای بسیاری از ایرانیان مهم تلقی می شود.

چند نمونه از تمرین هایی که برای یادگیری زبان آلمانی مفید می باشد؟

  • تغییر تمامی برنامه هایی که زبان آلمانی را پشتیبانی می کنند
  • فیلم ها و سریال هایی با زیر نویس آلمانی ببیند ( زبان اصلی)
  • استفاده از کتاب داستان های آلمانی
  • بهره مندی از برنامه های چت اینترنتی

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 89 views بار دسته بندی : مقالات زبان آلمانی تاريخ : 11 سپتامبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.