آلمانیو کاربرد زبان آلمانی - آلمانیو

زبان آلمانی چه کاربرد هایی دارد؟

زبان آلمانی یکی از زبان هایی که در کشور های اروپایی گویشوران زیادی دارد اهمیت کاربرد زبان آلمانی در این جا  معلوم می شود، تخمین زده شده است که تعداد گویشوران این زبان در اروپا چیزی در حدود ۹۵ میلیون انسان می باشد، از طرفی دیگر کشور آلمان یکی از بهترین شرکای اقتصادی ایران هم در قبل از انقلاب و هم بعد از انقلاب بوده است، از این رو شرایط بسیار مناسب و دوستانه ای با ایران دارد و خب این برای تجار و کسانی که در کار های واردات و صادرات کالا شرکت می کنند بسیار مهم است، که زبان آلمانی را بلد باشند و بتوانند به راحتی به این زبان سخن بگویند و منظور خود را به خریداران و فروشندگان برسانند.

از طرفی دیگر کشور آلمان یکی از پیشرفته ترین کشور های دنیا است که این را مدیون دانشگاه های معتبر خود است، بسیاری از دانشجویان ایرانی به فکر این هستند که بتوانند بورسیه دانشگاه های آلمان را کسب کرده و در آنها به تحصیل بپردازند. یکی دیگر از کاربرد های زبان آلمانی این جا مشخص می شود زیرا برای ورود به دانشگاه و گرفتن بورسیه به این نیاز دارند که زبان آلمانی را مسلط شوند.

شاید زبان انگلیسی یکی از پرکاربرد ترین زبان ها در جهان باشد و همینطور هم در بسیاری از کشور های اروپایی زبانی رایج باشد اما بسیاری از آلمانی ها هستند که نمی توانند به این زبان سخن بگویند و این برای کسی که در این کشور زندگی می کند مشکل ساز می باشد، اگر می خواهید به کشوری محاجرت کنید یا در آن تحصیل کنید و یا تجارتی راه بیندازید بهتر است تا زبان مادری آن کشور را یاد بگیرید.

آیا یاد گرفتن زبان آلمانی دشوار است؟

تنها زبانی که می توان به سادگی آموخت زبان مادری است، که آن را از بدو تولد می شنویم و آوای آن را به خوبی تشخیص داده و به خاطر می سپاریم، یادگیری هر زبان دیگری نیاز به این دارد که از خود پشت کار به خرج دهید و تلاشی دو چندان کنید، البته باید گفت که اگر والدین شما را از کودکی در کلاس های زبان ثبت نام کنند این کار برای شما بسیار راحت تر می شود زیرا قسمتی از مغز که وظیفه یادگیری زبان را دارد بهتر اطلاعات را در خود جای داده و عمل ذخیره سازی را انجام میدهد.

بدین گونه است که کسانی که به دو زبان مسلط هستند بهتر می تواند زبان دیگری را یاد بگیرند و به آن سخن بگویند اما اگر اینطور نبوده است و تازه می خواهید شروع به یادگیری زبان آلمانی کنید تنها کافیست تا هدفی برای خود تعیین کرده و با شور و هیجان استارت کار را بزنید.

ابتدا شاید برایتان سخت و دشوار باشد اما رفته رفته متوجه می شوید که کار برایتان راحت و مثل آب خوردن می شود. هرچه بیشتر پیش بروید بیشتر با کاربرد های زبان آلمانی آشنا خواهید شد زیرا بسیاری از اپ ها و سایت ها این زبان را پشتیبانی می کنند، تقریبا کمتر جایی است که از زبان آلمانی پشتیبانی نکند و این زبان در قسمت language آن یافت نشود.

با یادگیری زبان آلمانی به چه کشور هایی می توان سفر کرد؟

همانطور که گفته شد یکی از زبان هایی است که در اروپا بسیار کاربرد دارد و اگر به این زبان مسلط باشید در بسیاری از کشورها می توانید به راحتی امرار معاش کنید ، به تجارت بپردازید و یا سفری بی دغدغه و بدون نیاز به مترجم را تجربه کنید از جمله این کشور ها:

  • سوئیس
  • اتریش
  • بلژیک
  • قسمت های هم مرز با فرانسه

می باشند. همانطور که مشاهده می فرمایید کشور هایی که زبان آلمانی در آنها رایج می باشد کشور های مهم اروپایی به شمار می روند و از این جاست که کاربرد زبان آلمانی مهم می شود در ادامه مطلب بیشتر با مزایا و کاربرد زبان آلمانی صحبت خواهیم کرد.

تاثیر زبان آلمانی در مهاجرت
یادگیری آلمانی در مهاجرت چه تاثیری دارد؟

تاثیر زبان آلمانی در مهاجرت

از دیگر کاربرد های زبان آلمانی این است طبق قوانین مهاجرتی کشور آلمان اگر بخواهید به هر دلیلی به این کشور مهاجرت کنید داشتن مدرک B2 جزو مدارک لازم و مهم می باشد و داشتن آن در پذیرش توسط کنسولگری این کشور تاثیر به سزایی دارد.

کسب درآمد از زبان آلمانی

کاربرد زبان آلمانی در ایران برای کسانی که نمی خواهند از ایران مهاجرت کنند این است که می توانند از آن کسب درآمد داشته باشند و شغلی مناسب و درخور را برای خود دست و پا نمایند، از جمله کارهایی که میتوان در صورت بلد بودن زبان آلمانی انجام داد

  • تدریس در آموزشگاه های زبان
  • ترجمه کتب آلمانی به زبان فارسی
  • مترجمی و تور گردی
  • مترجمی در امور سیاسی
  • ترجمه مقالات دانشگاهی

می باشد. که به مراتب هر کدام از این موارد جزو مشاغل پر درآمد محسوب می شوند و نیاز کار به شدت در بازار کار مشاهده می شود.

جمع بندی

زبان را می توان مناسب ترین زبان برای یادگیری فارسی زبانان دانست اگر از کسانی که این زبان را یاد گرفته اند سوال کرده باشید به شما می گویند به نسبت زبان های اسپانیایی و یا فرانسه و… زبان آلمانی را خیلی زودتر آموخته اند. همچنین با توجه به توضیحاتی که داده شد از این زبان می توان در زمینه های مختلفی استفاده نمود، حتما این را به خاطر داشته باشید که با یادگیری زبان کشور های دیگر شما یک قدم از بقیه جلوتر خواهید بود.

سوالات متداول

مشاغلی که در صورت بلد بودن زبان آلمانی می توان داشت؟

  •       تدریس در آموزشگاه های زبان
  • ترجمه کتب آلمانی به زبان فارسی
  • مترجمی و تور گردی
  • مترجمی در امور سیاسی
  • ترجمه مقالات دانشگاهی

آیا یادگیری زبان آلمانی سخت و دشوار است؟

با توجه به نظرسنجی که بین فارسی زبانان انجام شده است می توان گفت که بیشتر زبان آموزان زبان آلمانی را در مدت زمانی کوتاه آموخته اند و یادگیری آن را ساده دانسته اند.

در چه کشورهایی از اروپا از زبان آلمانی استفاده می شود؟

  • اتریش
  • سوئد
  • سوئیس
  • بلژیک

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 68 views بار دسته بندی : مقالات زبان آلمانی تاريخ : 11 سپتامبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.