آلمانیو یادگیری زبان آلمانی سطح ابتدایی - آلمانیو

یادگیری زبان آلمانی سطح ابتدایی

آموزش زبان آلمانی امروزه اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است. دلیل این اهمیت چیست؟ چرا افراد بایستی علاوه بر زبان انگلیسی، یک زبان دیگر که غالبا آلمانی یا فرانسوی است را یاد بگیرند؟ در ادامه به پاسخ این سوالات و همچنین مطالبی مثل یادگیری زبان آلمانی سطح ابتدایی خواهیم پرداخت.

تفاوتی ندارد که آموزش مورد نظر در خصوص زبان آلمانی، انگلیسی و یا هر زبان دیگری باشد، زیرا به صورت کلی مراحل آموزش زبان آلمانی مشخص شده است و هر زبان آموزی ملزم به گذراندن این مراحل است. مراحل آموزش زبان را با حروف انگلیسی A,B,C مشخص می کنند، هر کدام از این مراحل شامل دو زیر مجموعه می شود که به شکل A1, A2, B1, B2, C1, C2 تعیین شده اند.

برای آن که هر مرحله را پشت سر بگذارید، نیاز به مطالعه برخی از منابع دارید. به طور مثال در مرحله A1 شما مطالب و موضوعات ابتدایی همچون حروف الفبا، سلام و احوال پرسی روزانه، نام برخی از اشیا، غذا، البسه، چگونگی ساخت جمله و … را یاد می گیرید. این پروسه یادگیری به همین شکل به صورت کم کم سخت تر می شود و تا جایی پیش می رود که دیگر به مراحل انتهایی کار می رسید و می توانید در آزمون مرحله C2 شرکت کنید.

موضوعات این مقاله

راه های آموختن زبان آلمانی

برای یادگیری و همچنین آموزش زبان آلمانی سطح ابتدایی راه های متفاوت و گوناگونی وجود دارد که می توانید بنابر الویت های خودتان یکی از این راه ها را انتخاب کنید. نکته مهمی که در خصوص این حوزه از آموزش زبان آلمانی وجود دارد، این است که در صورت انتخاب هر کدام از راه ها، تنها چیزی که ثابت است و تغییر نمی کند داشتن پشتکار و تکرار و تمرین فراوان است.

استفاده از اپلیکیشن های آموزش زبان آلمانی

روش اول که به ذهن افراد بسیاری می رسد، استفاده کردن از برنامه ها یا همان اپلیکیشن های آموزش زبان آلمانی است. این اپلیکیشن ها را به دو صورت پولی و رایگان می توانید پیدا کنید. این طور نیست که اپلیکیشن های رایگان هیچ فایده ای برای شما نداشته باشند، اما اپلیکیشن هایی که به اصطلاح شامل خریدهای درون برنامه ای می شوند، می توانند در نهایت به صرفه تر و مفیدتر از دیگر برنامه ها باشند. از جمله بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان آلمانی می توان به اپلیکیشن آلمانیو اشاره کرد.

استفاده از کلاس های آموزشگاهی

کلاس های آموزشگاهی، همچون آموزشگاه های زبان که در تمام نقاط کشور وجود دارند، یکی از راه هایی هستند که می توانند در آموزش زبان آلمانی سطح ابتدایی به شما کمک کنند. در این کلاس ها، ابتدا آزمون سطح بندی از شما گرفته می شود که اگر قبلا زبان آلمانی را مطالعه کرده اید، مدرس شما متوجه میزان آگاهی و اطلاعات شما بشود.

پس از آزمون سطح بندی، می توانید نحوه کلاس های خود را که به صورت خصوصی، عمومی، فشرده و یا عادی دسته بندی می شود، تعیین کنید. افرادی که می خواهند با استفاده از کلاس به آموزش زبان آلمانی بپردازند، بهتر است زمان آزاد زیادی داشته باشند تا بتوانند خودشان را به موقع به کلاس ها برسانند.

معلم خصوصی

روش بعدی که در یادگیری و آموزش زبان آلمانی کاربرد دارد، مربوط به معلم خصوصی است که یا برای تدریس به خانه زبان آموز می رود و یا در موسسه یا مرکزی، کلاس تشکیل می شود. گرفتن معلم خصوصی می تواند به شما در یادگیری زبان کمک بسیار بزرگی کند، این موضوع در قدم های اولیه و نهایی می تواند تاثیر بسیار بیشتری نیز بر روند یادگیری شما داشته باشد، اما نکته منفی این روش مربوط به هزینه ی بالاتر آن نسبت به کلاس های آموزشگاهی است.

دوره های مجازی زبان آلمانی
دوره های مجازی

دوره های مجازی

دوره های مجازی در بخش آموزش زبان آلمانی سال های سال است که وجود دارد، اما طی یک سال گذشته به دلیل وجود شرایط بیماری کرونا، این موضوع پر رنگ تر از قبل شده و مشتاقان بیشتری را نیز پیدا کرده است. برخی از موسسات در حال حاضر این دوره های مجازی را طی چندین جلسه کوتاه برای زبان آموزان برگزار می کنند و علاوه بر روش های سنتی که شامل پادکست و کتاب می شد، از مقالات، فیلم ها، اخبار، آزمون های تستی، تحلیلی و…نیز استفاده می کنند.

روش خود خوان

این روش برای اغلب افراد جواب نمی دهد. اگر به دور و بر خودتان نگاه کنید و در میان دوستان خودتان بگردید متوجه می شوید که روش خود خوانی تنها برای افرادی تاثیر مثبت دارد که هم نسبت به موضوع مورد نظر علاقه زیادی داشته باشند و هم در خصوص روند یادگیری دارای پشتکار و همت زیادی برای تکرار و تمرین چندین و چند باره باشند.

در روش خود خوان افراد می توانند از منابع مطالعاتی زیادی نظیر کتاب های آموزش زبان که به صورت خود خوان طراحی شده اند، اپلیکیشن ها و حتی منابعی همچون فیلم و سریال، مقالات، مجلات و…استفاده کنند. در صورتی که شما توانایی سلف استادی را داشته باشید، مطمئن باشید که می توانید در مسیر یادگیری و آموزش زبان آلمانی سطح ابتدایی و پیشرفته به راحتی پیشرفت کنید.

سخن پایانی

در خصوص روش های آموزش زبان آلمانی سطح ابتدایی مطالبی را توضیح دادیم. نتایج تمامی روش های ذکر شده می توانند با در نظر گرفتن میزان پشتکار و تلاش فرد و همچنین شرایط وی برای مطالعه متغیر باشد. فرض کنید فردی که در صورت عدم وجود اجبار استاد توانایی مطالعه ندارد، مسلما نمی تواند از روش هایی همچون استفاده از اپلیکیشن یا سلف استادی که همان مهازت خود خوانی است، استفاده کند و در پایان نیز انتظار نتیجه مطلوب را داشته باشد. بنابراین فراموش نکنید که نتیجه پایانی شما بستگی به شناختی که شما از خودتان دارید و همچنین مسیر یادگیری و در نهایت میزان تلاش و تمرین شما دارد.

سوالات متداول آموزش زبان آلمانی سطح ابتدایی

  • آیا استفاده از اپلیکیشن زبان آموزی می تواند در یادگیری آلمانی موثر باشد؟
    مسلما اگر فردی با پشتکار و علاقه بسیار به بحث آموزش زبان آلمانی باشید، می توانید از این طریق به خوبی زبان آلمانی را یاد بگیرید.
  • برخی از روش های آموزش زبان آلمانی در سطح ابتدایی چیست؟
    استفاده از اپلیکیشن آموزش زبان آلمانی، گرفتن معلم خصوصی، استفاده از آموزشگاه های زبان و همچنین روش خود خوان می توانند جز روش های موثر در یادگیری زبان آلمانی تلقی شوند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 78 views بار دسته بندی : مقالات زبان آلمانی تاريخ : 11 سپتامبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.