آلمانیو یادگیری زبان آلمانی چقدر زمان می برد؟ - آلمانیو

همه ما انگیزه های مختلفی برای یادگیری یک زبان جدید داریم؛ اما با بیش از ۲۰۰ میلیون آلمانی زبان در سراسر جهان، زبان آلمانی انتخاب محبوب و بسیار ارزشمندی است؛ اما یادگیری زبان آلمانی چقدر طول می کشد؟ بعلاوه احتمالاً هر کدام از شما اهداف خاصی از یادگیری این زبان در ذهن دارید و اینکه بدانید چقدر برای رسیدن به آنها زمان می‌برد موضوع بسیار مهمی است.
خوشبختانه، برای افرادی که به زبان انگلیسی مسلط هستند، آموزش زبان آلمانی آسان است. البته سرعت یادگیری آن به چند عامل مختلف بستگی دارد:
میزان تلاشتان
دفعات تمرین
نوع روش آموزشی‌ تان
مدت زمان مورد نیاز برای تمرین

موسسه خدمات خارجی (FSI) برای افرادی که به یادگیری یک زبان خارجی علاقه مند هستند، یک مرجع عملی ایجاد کرده است. این لیست شامل رتبه بندی زبان‌ها بر اساس دشواری و تعداد تقریبی ساعات مورد نیاز برای یادگیری هر زبان در سطح متوسط است. زبان آلمانی در گروه دوم زبان ها و در کنار زبان انگلیسی قرار دارد. FSI تخمین می زند که یادگیری زبان آلمانی تقریباً ۳۰ هفته یا ۷۵۰ ساعت طول می کشد.
این مطالعه روی گروهی از دانشجویان زبان که هر هفته ۲۵ ساعت و روزانه سه ساعت تمرین می کردند انجام شده است. اگرچه ممکن است زمان زیادی به نظر برسد، اما حتی یادگیری زبان های نزدیک به زبان انگلیسی، مانند اسپانیایی و فرانسوی نیز ممکن است ۲۴ هفته یا ۶۰۰ ساعت طول بکشد. یادگیری دشوارترین زبان ها مانند چینی، ماندارینی و ژاپنی ممکن است ۸۸ هفته یا ۲۲۰۰ ساعت طول بکشد. با توجه با این اطلاعات یادگیری زبان آلمانی دیگر چندان طولانی به نظر نمی‌ رسد.

عوامل موثر بر زمان یادگیری زبان آلمانی

عوامل موثری بر زمان یادگیری زبان آلمانی تاثیر می‌ گذارند. انگیزه ی کلی شما برای یادگیری، میزان درگیری با این زبان و یافتن معلم یا روش مناسب از مهمترین عوامل موثر در این باره هستند. استفاده از زبان آلمانی و تمرین آن در شرایط روزمره نیز به تسریع روند یادگیری کمک می کند. در کنار این عوامل شما باید برنامه ای برای یادگیری زبان داشته باشید. اجازه دهید جنبه های یادگیری زبان را با جزئیات بیشتری بررسی کنیم.

زمان مورد نیاز برای مطالعه‌ ی زبان آلمانی

یکی از موثرترین عوامل در زمان یادگیری زبان آلمانی، مدت زمانی است که شما صرف مطالعه می کنید. هرچه زمان بیشتری برای یادگیری این زبان صرف کنید، سریعتر بر مهارت های آن مسلط می شوید. واقعاً خیلی ساده است. اگر شرایطش را داشته باشد می توانید به آلمان بروید و در حالی که در دوره های این زبان شرکت می کنید، کاملاً در فرهنگ آن غرق شوید. با این حال، در واقعیت، بیشترِ ما، هر هفته چند ساعت بیشتر وقت نداریم که به یادگیری زبان اختصاص دهیم. برای استفاده ی بیشتر از این زمان، باید روش های مناسبی برای یادگیری انتخاب کنید.
روش های زیادی برای یادگیری زبان وجود دارد که بعضی از آنها بهتر از روش های دیگر است. برای بهینه سازی جلسات آموزشی، یادگیریِ کارآمد مهم است. بهترین راه برای تسلط بر یک زبان جدید، قرار گرفتن منظم در معرض آن است. خواندن کتاب های آلمانی، گوش دادن به مکالمات آلمانی، نوشتن عبارات یا کلمات جدید و شرکت در برنامه های یادگیری زبان، این شرایط را فراهم می کنند. با این حال، شما به یک معلم هم نیاز دارید تا شما را راهنمایی کند. این امر می تواند از طریق شرکت در یک دوره زبان، یک کلاس آنلاین، یا یک برنامه ی مشارکتی محقق شود.

پیدا کردن معلم مناسب برای یادگیری آلمانی
پیدا کردن معلم مناسب

پیدا کردن معلم مناسب

شاید پیدا کردنِ معلم مناسب در آغاز کار کمی دشوار باشد. هر کدام از ما سبک های یادگیری و آموزشی و شخصیت های متفاوتی داریم. وقت بگذارید و گزینه های خود را بررسی کرده و دوره ای پیدا کنید که انگیزه ی شما برای یادگیری زبان آلمانی را افزایش می دهد. بسته به فرصت های موجود در منطقه ی شما، می توانید در جلسات مکالمه ی زبان آلمانی یا در گفتگوی Stammtisch (یک گروه ملاقات غیر رسمی آلمانی) شرکت کنید، یا در یک گروه آنلاین زبان آلمانی ثبت نام نمایید. هدف این است که تا جایی که ممکن است با زبان تعامل داشته و با آن ارتباط برقرار کنید.
اگر متوجه شدید که با یک معلم یا استفاده از یک روش خاص، پیشرفت کُندی دارید، به سراغ گزینه‌ های دیگری بروید تا ببینید آیا روش دیگری با سبک زندگی و یادگیری شما مناسب تر است یا خیر. ترکیبی از تکنیک ها و منابع، یک استراتژیِ موفق برای یادگیری سریع و کارآمد یک زبان خارجی است.
اگر معلم خوبی دارید اما بیرون از کلاس تمرین نمی کنید، سرعت یادگیری شما سریع نخواهد شد.
به همین ترتیب، اگر مرتباً تمرین کنید، اما معلمی نداشته باشید که اشتباهاتتان را اصلاح کند، باز هم نمی توانید توانایی خود را به حداکثر برسانید.
سعی کنید همراه با مطالعه ی مداوم، از یک معلم خصوصی یا یک آلمانی کمک بگیرید تا بیشترین میزان تماس را با این زبان داشته باشید و شانس خود را برای یادگیری سریع آن افزایش دهید.

آنچه یادگیری زبان آلمانی را دشوار می کند

دلایل زیادی وجود دارد که روند یادگیری زبان ممکن است به همان سرعتی که شما می خواهید پیش نرود. برخی از رایج ترین موانع عبارتند از:
از دست دادن انگیزه به دلیل گرامر پیچیده ی این زبان
درگیر نکردن خود با زبان یا عدم تمرین
آموزش زیر نظر معلم اشتباه
استفاده از روش های ناکارآمد
روش های حفظ انگیزه خود
حفظ انگیزه ی بالا در طولِ یادگیری زبان اهمیت زیادی دارد. لیستی از دلایلتان برای یادگیری زبان تهیه کنید مثلاً بنویسید یادگیری آن چطور می تواند به نفع شما باشد یا در صورت کسب این مهارت چه چیزی عایدتان می شود. داشتن لیست این اهداف به شما کمک می کند تا انگیزه ی خود را در طول مسیر حفظ کنید.

کنار آمدن با گرامر زبان آلمانی

دستور زبان آلمانی ممکن است پیچیده باشد و در ابتدا درک برخی از آنها برایتان دشوار باشد. اینجاست که یک معلم می تواند کمک کند. یادگیری زبان بدون داشتن معلم و راهنما تقریباً غیرممکن است. معلم می تواند به شما کمک کند تا دستور زبان جدید را به سرعت بفهمید و در تلفظ کلمات مهارت پیدا کنید. دستور زبان آلمانی دشوار تر و پیچیده تر از انگلیسی است، بنابراین در این مسیر حتماً با موانعی مواجه خواهید شد. به جای اینکه ساعتها وقت صرف کرده و سعی کنید مفهومی را درک کنید، لیستی از موضوعات دشوار که باید با معلم خود مطرح کنید را آماده نمایید.
لازم نیست یادگیری دستور زبان آلمانی بسیار پیچیده باشد. یک مدرس یا یک دوره ی مناسب زبان می تواند حتی چالش‌برانگیزترین مفاهیم را به روشنی برایتان توضیح دهد. با این وجود، داشتن معلم یا روش اشتباه، می تواند این مفاهیم را حتی دشوار تر جلوه داده و منجر به کاهش انگیزه برای ادامه ی یادگیری شود. اگر بعد از چند ماه، به نظر نمی رسید که روش یا معلمی که انتخاب کرده اید کارساز است، احتملاً وقت آن رسیده که فکر تغییر آنها باشید.

تمرین کافی برای یادگیری آلمانی
تمرینات زیاد برای یادگیری زبان آلمانی

تمرین کافی داشته باشید

حتی اگر استاد یا دوره ‌ی آموزش خوبی پیدا کرده باشید و انگیزه بالایی داشته باشید، ممکن است با تمرین کم، پیشرفتتان در زبان کُند شود. درگیر شدن روزانه در زبان، برای یادگیری سریع آن ضروری است. روزانه صحبت کردن، خواندن، نوشتن یا گوش دادن را تمرین کنید تا آنچه در کلاس آموخته اید در ذهنتان تثبیت شود.

چرا انگلیسی زبان ها یادگیری سریع تری دارند؟

اگرچه جنبه هایی از زبان آلمانی وجود دارد که یادگیریشان برای انگلیسی زبانان دشوار است، اما جنبه های بسیار دیگری وجود دارد که یادگیری زبان آلمانی را برای انگلیسی زبانان آسان تر از سایر زبان ها می‌کند:
انگلیسی و آلمانی هر دو از خانواده ی زبان های هندی-اروپایی هستند و هر دو ریشه‌ی ژرمنی دارند: این بدان معناست که انگلیسی و آلمانی هر دو در واژگان و دستور زبان مشترک هستند. به عنوان مثال، برخی از کلمات شبیه به نظر می رسند، یا حتی یکسان هستند. به عنوان کسی که بر زبان انگلیسی تسلط دارد این برتری را دارید که همین الان هم کلمات آلمانی زیادی را بلد هستید. این امر یادگیری زبان آلمانی برای انگلیسی زبانان را در مقایسه با سایر زبان‌ها بسیار آسان تر و سریعتر می کند.
انگلیسی و آلمانی از الفبای مشابه استفاده می کنند: این یکی از مهمترین شباهت های زبان انگلیسی و آلمانی است و یادگیری زبان آلمانی را بسیار آسانتر و سریعتر از زبانهای دارای الفبای دیگر مانند یونانی یا روسی می کند. البته چند تفاوت جزئی هم وجود دارد که شامل حروف ä، ë، ö، ü و ß می باشد؛ اما اگرچه این حروف ممکن است عجیب به نظر برسند، اما تلفظ آنها دشوار یا ناآشنا نیست. آنها در بسیاری از کلمات آلمانی که از انگلیسی گرفته شده اند و بالعکس استفاده می شوند. یادگیری این کلماتِ رایج در آغاز کار، می تواند به شما کمک کند تا سریعتر آلمانی را یاد بگیرید.
افعال آلمانی از الگوی منظمی پیروی می کنند که یادگیری آنها را آسانتر می کند: افعال بی قاعده ی آلمانی برای انگلیسی زبانان راحت تر است زیرا الگوی منظم تری نسبت به زبان انگلیسی دارند. صرف فعل نیز از قوانین منظمی پیروی می کند که تسلط نسبتاً سریع به آن را ممکن می سازد. برخلاف زبان انگلیسی، زبان آلمانی استثناهای کمتری دارد که می تواند روند یادگیری آن را سرعت ببخشد.
کلمات آلمانی الگوی تلفظی مشخصی را دنبال می کنند که کار را بسیار آسانتر می کند: این موضوع باعث می شود حرف زدن، بسیار راحت تر باشد زیرا بیشتر کلمات مانند شکل نوشتاریشان تلفظ می شوند.
شما می توانید فقط با یادگیری چند صد کلمه ی آلمانی، یک ارتباط موثر برقرار کنید: زبان آلمانی کلمات کمتری نسبت به زبان انگلیسی دارد که یادگیری آن را سریعتر می کند. فرهنگ لغت آلمانی تقریباً ۲۰۰۰۰۰ کلمه را شامل می شود (و تعداد کلماتی که شما برای صحبت کردن و برقراری ارتباط به آن نیاز دارید بسیار کمتر است). این در حالی است که زبان انگلیسی بیش از یک میلیون کلمه دارد. بسیاری از کلمات آلمانی از ترکیب ریشه‌ی کلمات با پیشوندها و پسوندها ایجاد می شوند، این یعنی وقتی با این ریشه ها، پیشوندها و پسوندها آشنا شدید، می توانید معنی کلمات جدید را خودتان از طریق تحلیل بدست آورید.

بالاخره، یادگیری زبان آلمانی چه مدت طول می کشد؟

بیش از هر چیز، سرعت یادگیری زبان آلمانی بستگی به مدت زمانی که برای یادگیری آن صرف می کنید، دارد. زمان یادگیری به طور دقیق، بر اساس دقیقه و ساعت محاسبه می شود نه ماه و سال؛ بنابراین اگر آن را بر مبنای تعداد روز محاسبه نکنید، سریعتر یاد خواهید گرفت. مشخص شده که برای یادگیری زبان آلمانی در مجموع ۳۰ هفته یا ۷۵۰ ساعت تمرین لازم است؛ اما می توانید این ۷۵۰ ساعت را در عرض چند ماه یا طی سال های طولانی به پایان برسانید. همه چیز به سبک یادگیری و زمان شما بستگی دارد:

دانشجویانی که خودشان را به طور کامل در زبان درگیر می‌ کنند، با هشت ساعت تمرین در روز، می توانند در عرض چند ماه زبان آلمانی را تا سطح خوبی یاد بگیرند.
با مطالعه ی هشت ساعت در روز، پنج روز در هفته، می توانید ۷۵۰ ساعت را در کمتر از ۲۰ هفته به پایان برسانید.
کسانی که حداقل یک ساعت در روز را به یادگیری زبان اختصاص می دهند، می توانند طی دو سال به سطح متوسطی ​​برسند.
با مطالعه ی ۱ ساعت در روز و هر روز، می توانید ۷۵۰ ساعت را در مدت زمان کمی بیشتر به پایان برسانید.

همانطور که در این مقاله خواندید، عوامل دیگری نیز در مدت زمان یادگیری زبان آلمانی موثراند. از آنجا که زبان های آلمانی و انگلیسی شباهت های زیادی باهم دارند، دانشجویان زبان می توانند برای صرفه جویی در زمان، از این موارد به نفع خود استفاده کنند. قوانین دستور زبان و تلفظ انگلیسی استثنائات زیادی دارد. از طرف دیگر، زبان آلمانی به ندرت در قوانینش استثنایی دارد که یادگیری آن را بسیار سریعتر و ساده تر می کند.

اینکه چقدر طول می کشد تا زبان آلمانی یاد بگیرید به خود شما بستگی دارد. هرچه زمان بیشتری برای تمرین روزانه سرمایه گذاری کنید، پیشرفت سریع تری خواهید داشت. اگر می توانید به آلمان سفر کنید یا به روش دیگری خودتان را در آن درگیر کنید، می تواند به شما در یادگیری سریعتر نیز کمک کند؛ اما در پایان، چه در خارج از کشور تحصیل کنید و چه در خانه یاد بگیرید، این شما هستید که باید ساعت ها وقت بگذارید و آن را تمرین کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 87 views بار دسته بندی : مقالات زبان آلمانی تاريخ : 13 نوامبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.